Är du en erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och är lösningsorienterad? Har du arbetat med moms, balanskontoavstämningar och trivs i en positiv arbetsgrupp? Då ska du fortsätta att läsa nedan
Om tjänsten
Nu söker vi på SJR dig som är en serviceinriktad ekonomiassistent inom leverantörsreskontran och har en stor förståelse för redovisningsflödet. Uppdraget är start, helst omgående, men kunden kan vänta på rätt person. Kunden sitter i Sundbyberg och du välkomnas till ett positiv och prestigelöst team. Kunden erbjuder hybridarbete med 3 dagar på plats och det finns stor chans till anställning efter uppdraget tar slut.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I denna roll där kunden har bytt system tidigare finns mycket förbättringsarbete att göra. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer b.la att vara;
- Löpande redovisning och moms.
- Hantering av fakturor – ta emot, verifiera och registrera fakturor från leverantörer.
- Matchning och betalning av fakturor.
- Reserveringar.
- Anläggningsregister.
- Periodiseringar.
- Balanskontoavstämningar
I denna roll kommer du att arbeta nordiskt och du kommer ha mycket kontakt med de olika anläggningarna där du är den som kan svara på frågor gällande ekonomi. Då kunden nyligen har bytt system så finns det stora möjligheter att arbeta med förbättringsåtgärder.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har arbetat som ekonomiassistent och då framför allt inom leverantörsreskontra med inslag av redovisning i minst 3 år. Du har bred systemvana och har lätt för att sätta dig in nya system. Du ska vara flytande i tal och skrift i både svenska och engelska för att kunna kommunicera med de nordiska länderna.
Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden bör du vara serviceinriktad, initiativtagande och prestigelös. Vidare arbetar du strukturerad och noggrant samtidigt som du är arbetsam och ansvarstagande. Du trivs i en miljö med härlig stämning och där man ställer upp på varandra samtidigt som det kan vara komplexa arbetsuppgifter.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Skantz. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-30
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.