Örebro - Paralegal
Skicka ansökan 29 dagar kvar
Inköpsansvarig Juristassistent Personalansvarig Försäljningsansvarig
29 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Örebro - Paralegal Lindahls Örebrokontor expanderar och ska nu förstärka med en paralegal. Om oss Lindahl är en av Sveriges ledande och största affärsjuridiska advokatbyråer. Vi är en fullservicebyrå med sex kontor runtom i landet, och vi drivs av att leverera rak och tydlig rådgivning i enlighet med vårt motto: No nonsense. Det raka och omsorgsfulla bemötandet ska genomsyra vårt arbete på alla plan, internt såväl som externt. På Lindahl välkomnas du till en arbetsplats där vi värdesätter gemenskap och glädje. För oss är det både viktigt och självklart med en respektfull och fördomsfri företagskultur; där organisationen är platt, dörrarna öppna och där vi tar vara på allas unika perspektiv. Vi är övertygade om att det gör oss bättre och bidrar till en stimulerande och dynamisk miljö. Om rollen Som paralegal kommer du främst handlägga konkurser tillsammans med advokatbyråns fem konkursförvaltare. Konkursförvaltarens uppgifter består bl a i att: • ta hand om konkursboets egendom och vid behov överta driften av verksamheten. • hantera personalen och deras löner. • utreda konkursboets tillgångar och skulder. • granska och utreda orsakerna till konkurser och de transaktioner som ägt rum före konkursen. • sälja tillgångarna och driva in utestående fordringar. • betala ut behållningen i boet till fordringsägare. Du kommer såsom affärsstöd assistera konkursförvaltaren vid kontakter med myndigheter, fordringsägare och andra intressenter. Arbetet utförs företrädesvis på svenska men god kunskap i engelska är också nödvändigt då det ofta förekommer internationella kontakter. På sikt kommer arbetet innebära ett stort eget ansvar. Vem är du? Vi tänker oss att du har en rättsvetenskaplig utbildning och tidigare arbetslivserfarenhet. Vi söker dock inte dig med en juristutbildning till den här tjänsten. Vi tror att jobbet kräver att du är trygg med att ta egna beslut och har en fallenhet för att hantera människor. Arbetet innebär stundtals att du i praktiken får inta rollen som personalansvarig, inköpsansvarig och försäljningsansvarig i konkursade bolag. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt har mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Några av de egenskaper vi värdesätter mest hos våra medarbetare, oavsett yrkeskategori, är kollegialitet och prestigelöshet. Detta innebär att din personlighet och dina grundläggande värderingar är lika viktiga som din kompetens och dina formella meriter. Hög integritet och ett starkt inre driv bör också vara framträdande karaktärsdrag. En förutsättning för att lyckas i tjänsten är att du är noggrann, ansvarstagande, tar initiativ och driver ditt eget arbete strukturerat med en hög servicenivå. Arbetet ställer höga krav på prestigelöshet och professionalism så stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder en trevlig arbetsmiljö där det är viktigt att man ska trivas och även kunna kombinera ett stimulerande arbete med fritid och familjeliv. Omfattning Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Övrig information Låter detta intressant? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Urval sker löpande. I denna rekrytering genomför vi verifiering av betyg, bakgrundskontroll, referenstagning, jävskontroll och kontroll av eventuellt arbetstillstånd (om ej svenskt medborgarskap) på slutkandidat. För frågor och mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Sliwinska Helge, karin.sliwinska.helge@lindahl.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb