Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad redovisningsekonom till Centric.
Är du en driven, serviceinriktad och ansvarsfull redovisningsekonom som vill vara med och forma framtiden för en växande organisation? Hos Centric får du möjlighet att arbeta i ett dynamiskt team och vara med och utveckla vår ekonomifunktion för hela den nordiska verksamheten. Här får du arbeta med både svenska och norska bolag i ett spännande och omväxlande arbete där du får ta stort ansvar och bidra till vår gemensamma framgång!
Arbetsuppgifter
Som Redovisningsekonom på Centric kommer du ansvara för redovisningen av tre till fyra bolag inom Centric, både norska och svenska. Du kommer att arbeta från ax till limpa, vilket innebär att du sköter det löpande arbetet under månaden och avslutar med månadsbokslut. Vi arbetar i affärssystemet IFS och söker dig som trivs i en förändringsbenägen miljö där vi löpande effektiviserar processer och rutiner i systemet.
Ansvarsområden inkluderar hantering av kund- och leverantörsreskontra, där registrering av inbetalningar och fakturering, kontering av fakturor, samt påminnelsehantering och inkasso ingår. Det innefattar också löpande uppföljning och avstämning av reskontran, uppdatering av kund- och leverantörsregister, samt utförande av leverantörsbetalningar.
Vidare omfattar rollen löpande redovisning, inklusive bank- och kontoavstämningar, moms- och skattedeklarationer med avstämning och rapportering, samt delaktighet i månads- och årsbokslut i samarbete med kollegor. Rollen innebär även utveckling och effektivisering av arbetsmetoder och stöd i framtagning av underlag för revision.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig med relevant ekonomisk utbildning och några års erfarenhet av redovisning, gärna som redovisningskonsult eller ekonom på ett mindre eller medelstort bolag. Du trivs med ett brett ekonomiarbete, vill utvecklas och har ett intresse för systemfrågor, gärna med erfarenhet från större affärssystem. Erfarenhet av norska redovisningsregler är ett plus, men annars får du möjlighet att lära dig det hos oss. Processförbättringserfarenhet är meriterande.
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du:
-
Är driven och proaktiv
-
Tar ansvar och gillar att ha självständigt ansvar
-
Värdesätter teamarbete och samarbete
-
Behärskar svenska eller norska samt engelska i tal och skrift
Vad vi erbjuder
Du blir en del av ett engagerat team i ljusa, trevliga lokaler i centrala Sundbyberg med närhet till restauranger och bra kommunikationer. Redovisningsteamet arbetar nära varandra och erbjuder flexibel möjlighet till distansarbete. Hos Centric får du inte bara ett jobb – du får vara med och bygga något meningsfullt i ett växande företag med fokus på utveckling. Du kommer att att bidra till förbättringsarbetet och samtidigt få stöd för din egen utveckling. Här hjälps vi åt att nå våra gemensamma mål och ger stöd för din egen utveckling.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 4000 anställda i Europa. På Centric blir du en del av ett Europeiskt IT-företag med verksamhet i Nederländerna, Belgien, Rumänien, Norge, Sverige, Tyskland och Litauen. Centric i Norden är specialiserade på rekrytering och uthyrning av personal till privat och offentlig sektor inom IT, finans och hälsa. Dessutom erbjuder vi IT-outsourcing, detaljhandelslösningar och utbildning på vår egen yrkesskola IT Academy i Norge. Vi har kollektivavtal genom Almega Kompetensföretagen och Unionen.
Sofia Greijer
+46733571797
[email protected]