Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en Sourcing Manager som ka gå in i ett spännande uppdrag till vår kund i Stockholm.
Du kommer att arbeta med följande:
• Utveckla och optimera vår leverantörsbas för att säkerställa en balans mellan kostnad, risk och prestanda.
• Hantera olika kategorier, såsom IT, hårdvara, mjukvara, royaltyavtal, lagring, tjänster och system.
• Ansvara för kvalificering och urval av leverantörer med fokus på kostnad, prestanda och risk.
• Leda RFx-processer gentemot leverantörer och förhandla indirekta avtal och överenskommelser.
• Delta i riskhantering inom försörjningskedjan och hantera kostnader och kostnadsstrukturer (COGS).
• Rapportera om utgifter relaterade till direkta och indirekta kostnader.
• Identifiera och genomföra möjligheter till kostnadsbesparingar.
• Sköta leverantörsstyrning och hantera avtal samt relaterade administrativa uppgifter.
Ansvarsområden:
• Ansvara för kategorihantering inom tekniskt inriktade områden.
• Bygga och underhålla relationer med leverantörer inom de direkta kategorierna.
• Godkänna val av leverantörer.
• Vara kontaktpunkt för frågor kring leverantörers prestationer.
• Driva processen för direktinköp.
• Hantera leverantörsavtal i samarbete med juridikteamet.
Bakgrund och erfarenheter:
• Minst 5 års erfarenhet av strategiska inköp av direkt eller indirekt material och tjänster, med teknisk kompetens.
• Erfarenhet av avtalsförvaltning.
• Förmåga att förhandla.
• Erfarenhet av royaltyavtal.
• Kommersiell insikt.
• Nätverkskompetens.
• Flytande engelska, både skriftligt och muntligt.
• Förmåga att hantera risker.
• Grundläggande kunskaper i finans.
• God allmän teknisk kunskap.
• Erfarenhet av Microsoft Windows och Office.
• Starka samarbetsförmågor.
• Analytisk och inflytelserik.
• Självständig och inriktad på förbättringar.
• Detaljorienterad.
• Starka kommunikationsfärdigheter.
• Lagspelare med förmåga att arbeta både självständigt och i team.
Tillträde och ansökan
Startdatum: Så snart som möjligt.
Uppdragslängd: runt 6 månader.
Ort: Stockholm. Arbete sker på plats minst 3 dagar per vecka.
Kontaktperson: 0790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.