Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi efter en norsktalande kundservicestjärna som ska bli en del av Nordens främsta leverantör av kosttillskott på abonnemang! Ansök redan idag, vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är lokaliserade på Hammarö, strax utanför Karlstad city. De bedriver handel med naturprodukter såsom hälsokost och läkemedel och är en av Nordens ledande leverantörer av kosttillskott via abonnemang. De strävar efter enkelhet för sina kunder och erbjuder därför utskick av kosttillskott direkt hem i brevlådan. I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer ditt främsta fokus vara att leverera högkvalitativ service med telefon och epost som främsta arbetsverktyg. Du kommer att arbeta på front office tillsammans med nio stycken kundtjänstkollegor i ett öppet kontorslandskap, med högt i tak och härlig stämning. De värnar varmt om alla sina anställda och på kontoret är det en välkomnande atmosfär där ett skratt sällan är långt borta!
Du kommer inleda din anställning med 1-2 veckors utbildning där du introduceras till arbetet och de rutiner som finns på arbetsplatsen. Till din hjälp kommer du att ha en mentor/fadder som kommer lära dig systemen och finnas till för frågor. Du kommer att bli visad var och hur du hittar information för att lära dig produktkunskapen, samt få lyssna på samtal för att lära dig hur man på bästa sätt för kunddialoger. Efter avslutad utbildning finns det en förväntan att ha en positiv attityd till att komma igång och påbörja arbetsuppgifterna. För att ha bästa möjliga förutsättningar för att kunna lyckas i rollen som kundtjänstmedarbetare kommer ditt arbete att följas upp löpande. Det är stort fokus på kompetensutveckling i form av medlyssning och feedbacksamtal.
Du erbjuds
- Ett långsiktigt uppdrag hos en arbetsgivare där fokus kommer att ligga på din utveckling och trivsel
- En konsultanställning med dedikerad konsultchef via oss på Academic Work
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du agera ansiktet utåt för företaget och det är således viktigt att du är lyhörd och har ett stort kundfokus. Att vara serviceminded och ha en "kunden har alltid rätt - känsla" kommer vara en förutsättning för att både lyckas och trivas i rollen. Det är fördelaktigt om du själv vågar ta egna initiativ med kunderna i form av att våga ställa frågor och inte vara rädd för att sälja in produkterna via telefon. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta att:
* Besvara samtal och hantera ärenden via epost
* Hantera ordermottagning, returer och fakturafrågor
* Hantera produkt- och abonnemangsfrågor
* Arbeta efter uppsatta mål
* Arbeta aktivt med mersälj och winback
VI SÖKER DIG SOM
- Förstår och kan kommunicera obehindrat på det norska språket
- Har erfarenhet av kundkontakt (och gärna i en säljande roll)
- Har arbetat med telefon/epost som arbetsverktyg
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Stresstolerant
- Ordningsam
- Ansvarstagande
Övrig information
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, kontorstider måndag-fredag
- Placering: Hammarö
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.