Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till Hjos näringslivsutveckling? Vi söker en engagerad och relationsskapande näringslivskoordinator med administrativ förmåga, struktur och ett lösningsorienterat sinne. Här får du möjlighet att vara en del av en mindre organisation med stora ambitioner, där vi tillsammans möter framtiden med mod och innovation. Vi strävar efter att skapa de bästa förutsättningarna för företag att etablera sig och växa i Hjo. Din kreativitet och drivkraft kommer bidra till vår fortsatta utveckling.
ARBETSUPPGIFTER
Som näringslivskoordinator rapporterar du till vår näringslivsutvecklare som leder och fördelar arbetet. Tillsammans bildar ni ett dynamiskt team som driver frågor kopplade till Hjo kommuns tillväxt.
• Projektleda mindre evenemang och aktiviteter, med fokus på centrum- och torghandel.
• Administrera och ge service till verksamheter kopplade till marknader och torghandel.
• Samordna möten och aktiviteter samt hantera bokningar och administration kopplade till dessa.
• Samla och analysera marknadsinformation som stöd för strategiska beslut inom näringslivsenheten.
• Stötta näringslivsutvecklaren i frågor som rör handels- och utbildningsutveckling.
• Skapa och utveckla kommunikationsmaterial och marknadsföring samt bidra till enhetens digitalisering.
KVALIFIKATIONER
För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
• En relevant akademisk utbildning inom exempelvis administration, företagsekonomi eller kommunikation, eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Erfarenhet av kommunal verksamhet. Detta är meriterande, men framför allt är din förståelse för företagens villkor och förutsättningar central.
• Stark kommunikationsförmåga, både i tal och skrift.
• Digital nyfikenhet och gärna erfarenhet av arbete med sociala medier, nyhetsbrev och andra digitala verktyg.
• B-körkort.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är social, självgående och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du har mod och kreativitet att våga prova nya idéer och metoder, med en stark vilja att bidra till enhetens visioner och mål. Rollen erbjuder en varierad arbetsmiljö där du har möjlighet att tillsammans påverka och utveckla det lokala näringslivet din personliga drivkraft, arbetsstil och initiativkraft blir därmed avgörande.
Arbetsprov
För att skapa en enhetlig och professionell profil strävar vi efter att hålla en sammanhängande linje i all vår kommunikation från hur vi presenterar oss själva, till utformningen av nyhetsbrev, inbjudningar och annan kommunikation som går ut från näringslivsenheten. Vi söker främst dig som är administrativt stark och har förmågan att koordinera de arbetsuppgifter som ingår i tjänsten. Det är en stark fördel om du har ett öga för grafiska detaljer och är nyfiken på digitala lösningar. För att vi ska få en tydligare bild av de sistnämnda kompetenserna har du i din ansökan möjlighet att bifoga ett arbetsprov. Du har fria händer att själv bestämma vad du vill lyfta, det kan tillexempel gälla allt från nyhetsbrev, programblad, digital kommunikation till content för digitala och sociala medier
Vi ser fram emot att se vad du kan bidra med!
Välkommen med din ansökan tillsammans skapar vi ett starkare och mer levande Hjo!
ÖVRIGT
Vi ber dig skicka in din ansökan via att klicka på länken och därmed ansöka via rekryteringssystemet Visma Recruit. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och diarieföra ansökningar undanber vi ansökningar via e-post/ post. Skulle du stöta på problem med din ansökan vänligen kontakta
[email protected].
Vi undanber kontakt avseendes externhjälp med tillsättning eller marknadsföring av annons.
Vi genomför löpande intervjuer och har om du går vidare till steg två planerat slutintervjuer till onsdag 11/12 samt 12/12 och ber kandidater som blir kallade till intervju att avvara tid för detta om möjligt.