Arbetsbeskrivning
Division Räddning och säkerhet arbetar för ett säkrare och tryggare samhälle genom att samordna kommunens interna och samhällsinriktade säkerhetsarbete. Vi arbetar även för Trosa, Gnesta och Oxelösunds kommuner genom avtal.
Vårt arbete är inriktat mot följande områden:
• Räddningstjänst enligt lagen om skydd mot olyckor
• Rådgivning och myndighetsutövning enligt lagen om skydd mot olyckor
• Internt säkerhetsarbete
• Brottsförebyggande arbete
• Krisberedskap och krishantering enligt lagen om kommuners och regioners åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap
• Utbildning och information
Administratören är en del av divisionens ledningsstöd. Ledningsstödsfunktionen stöttar divisionen med bland annat ekonomi, HR, strategi och planering.
ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Räddning och Säkerhet kommer du att arbeta med varierande uppgifter och i nära samarbete med vår koordinator för att tillsammans agera som ett stöd för hela verksamheten.
Vi söker dig som tycker om att se över och förbättra rutiner och skapa ordning tillsammans med dina kollegor men också självständigt.
Du kommer att hantera varierade arbetsuppgifter som till exempel:
• Administrativt stöd till ledningsgruppen och divisionens avdelningar
• Hantera fakturor och fakturering
• Registrering och rapportering i olika verksamhetssystem
• Personaladministration
• Hantera beställningar av kontorsutrustning
• Vägleda våra medborgare via telefon, e-post, e-tjänster och personliga besök
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Har avslutad gymnasieutbildning.
• Har mycket god datorvana och kunskap i Officepaketet.
• Har god förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av administration och kundkontakt. Stor vikt läggs på personliga egenskaper som att du är ansvarstagande och tycker om att arbeta i ett serviceyrke som ställer höga krav på flexibilitet och ett gott bemötande. Du är ordningsam, självgående samt har lätt för att samarbeta och skapa förtroende. Du axlar din roll som administratör med stort engagemang samt bidrar till ett positivt arbetsklimat.
Vill du dessutom vara en del av verksamhetens utveckling framåt och aktivt bidra på ett prestigelöst och nyfiket sätt, så tror vi att du kommer trivas hos oss.
ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.
• När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar systemstöd vänligen ring supporttelefon 0771-704 704. Ta bort offentliga jobb
• Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
• Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal.
Läs mer: http://www.nykoping.se