Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet och socialpsykiatri, samt hälso- och sjukvårdsinsatser för dessa målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.
Bemanningsenheten består av två rekryteringssamordnare, fyra bemanningsplanerare, ett pool-team med stödassistenter samt förvaltningens timvikarier, i ledning av enhetschef. Vårt uppdrag är att effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens rekrytering och planering av tillfällig personal. Verksamheterna vi servar är bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet, korttidsvistelse, personlig assistans, socialpsykiatri, LSS-team och boende för vuxna med beroendeproblematik.
Studerar du personalvetenskap? Är du nyfiken på hur det är att arbeta med personalplanering? Då är du välkommen att söka tjänsten som timavlönad bemanningsplanerare hos oss!
Tillsammans med övriga bemanningsplanerare ansvarar du för att ta emot och administrera beställningar av personal vid såväl korttidsfrånvaro som längre vikariat. Verksamheterna vi servar är inom Sociala omsorgsförvaltningen, samt Individ- och familjeomsorgen.
Bemanningsenheten SOF sitter i ljusa och fräscha lokaler på Bryggaregatan 15.
Hos oss får du erfarenhet, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära.
Timavlönad bemanningsplanerare till BemanningsenhetenArbetsuppgifter
Du arbetar heltid under semesterperioden sommar 2025. Under våren arbetar du vid behov, uppskattningsvis en till tre dagar per vecka, samt helgarbete på ett rullande schema. Arbetstiden är förlagd under Bemanningsenhetens öppettider, som är vardagar 06.30-16.45, samt helger 06.30-13.00.
Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för bemanningsplaneringen av tillfällig personal. Du servar verksamheternas behov genom att planera och prioritera personal. För att kunna tillgodose behoven har du dialog med såväl chefer som medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår det även att kommunicera med och stötta våra vikarier i arbetsrelaterade frågor, bland annat för att tillgodose intresset för hur de önskar arbeta. Vi arbetar ständigt med att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke och att identifiera personal som fungerar väl i stadens verksamheter.
Övrig information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en pågående högskoleutbildning inom personalvetenskap, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du innehar goda IT-kunskaper då detta är ditt främsta arbetsredskap, samt har förmågan att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket.
Det är meriterande om du har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom bemanningsfrågor eller personalplanering.
För att lyckas i rollen som bemanningsplanerare krävs det en förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du kan prioritera och att du trivs med att arbeta i ett högt tempo. Din förmåga att vara utvecklingsorienterad och flexibel värderas högt. Du ska trivas med att arbeta i grupp, men även självständigt och kunna ta eget ansvar. Bemanningsenheten är en servicefunktion och därför är det viktigt att du som söker är lyhörd och har en känsla för service, samt är kontaktskapande då du kommer ha kontakt med chefer, medarbetare och våra timanställda.
Varmt välkommen in med din ansökan!
Ansökan
Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök jobbet" nedan.