Arbetsbeskrivning
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:Vi söker nu efter en driven och strukturerad konsult för ett roligt och givande konsultuppdrag på initialt 6 månader, med god möjlighet till förlängning. Start omgående!
Det här är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom cash management i en dynamisk och internationell miljö. Du kommer vara en viktig del av ett engagerat team där du dagligen arbetar nära två seniora CM-kollegor och får en god insyn över en internationell koncerns Treasury.
Om kunden
Vår kund är en stor multinationell koncern som söker efter en konsult till sin Treasury. Treasury är en centraliserad enhet på huvudkontoret i Stockholm som ansvarar för koncernens globala cash management och finansieringslösningar. Bolaget har ett starkt fokus på att optimera koncernens betalningsflöden och bankrelationer för att stödja den globala verksamheten på bästa sätt.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att samarbeta med två erfarna kollegor inom cash management och stötta de i ett flertal viktiga projekt och dagliga uppgifter. Du kommer att spela en viktig roll i arbetet med cash management, inklusive att hantera avtal, administration av bankkonton, cash pools, garantier och banktjänster.
Rollen innebär bland annat att:
- Assistera i att driva cash management-projekt, såsom öppnande av nya konton, hantering av cash pool-strukturer och banktjänster.
- Säkerställa att dokumentation blir korrekt ifylld, påskriven och skickad till banker samt följa upp vid eventuella hinder.
- Hjälpa till med administration av bolagets electronic banking-verktyg vad gäller behörigheter.
Vem är du?
Vi söker efter dig som har erfarenhet av internationella betalningsflöden. Kanske har du en bakgrund från factoring eller trade finance? Du är en person som trivs med att få saker gjorda, hålla ordning och skapa struktur. Du har en god administrativ förmåga och erfarenhet av att hantera och följa upp avtal och dokumentation. Rollen kräver god kommunikationsförmåga på engelska och svenska, då du kommer att arbeta i en global organisation.
Längd på uppdrag
Konsultuppdrag på minst 6 månader, stor chans till förlängning och med en önskan om start per omgående.
Ansökan & Kontakt
Vid intresse för rollen, tveka inte att ansöka direkt då rollen ska tillsättas per omgående. Vid eventuella frågor, kontakta Åsa Ollert på
[email protected] / 070-752 48 16.
Välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt.
Konsult hos Capega
Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.
För mer information om nya tjänster, följ oss på
LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se