HR Generalist på 50 % till Skylotec i Löddeköpinge.
Skicka ansökan 3 dagar kvar
HR HR-generalist
3 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren HR-generalist som vill vara med och bygga en hållbar och engagerande arbetsmiljö? Skylotec, ett ledande bolag inom säkerhets- och fallskyddsutrustning, söker nu en driven och självgående HR Generalist för en deltidstjänst på 50%, med möjlighet till utökning till 75% inom ett år. Konsultuppdraget startar omgående och för rätt person finns chans för anställning på Skylotec när uppdraget är slut. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som HR Generalist hos oss får du en bred och omväxlande roll där du kommer att vara ett viktigt stöd för både medarbetare och ledning. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat: - Avstämning och hantering av närvaro och frånvaro - Rapportering av pensioner, skatter och avgifter - Stöd vid hantering av utländsk arbetskraft (Storbritannien, Danmark och Belgien) - Löneadministration och rekrytering av nya medarbetare - Processansvar för medarbetarsamtal och personalutveckling - Underhåll och uppdatering av HR-data, inklusive personalhandbok - Kommunikation och samarbete med fackorganisationer samt intern HR-rapportering Vem är du? Vi söker dig som har: - En genuin vilja att skapa goda relationer och en positiv arbetsmiljö - Erfarenhet av HR-administration, gärna inom internationell arbetskraftshantering - God systemvana i Business Central, Fortnox och Findity (eller liknande system) - Flytande svenska och goda kunskaper i engelska. Kunskaper i tyska och/eller franska är meriterande Hos oss kommer du att arbeta med: - Business Central 2014 (on-prem), med framtida migrering till BC Cloud - Fortnox för närvaro- och lönehantering - Findity för utlägg och traktamenten Om verksamheten Skylotec Nordic AB är ett dotterbolag i SKYLOTEC Group med säte i Tyskland. Koncernen har verksamhet i stora delar av världen och egen produktion i nio länder. Vi är en ledande aktör inom segmentet säkerhetsprodukter. Skylotec Nordic har huvudfokus på de nordiska länderna men säljer också sina produkter till stora delar av världen. I det nordiska dotterbolaget, som har sin bas i Löddeköpinge, ingår också en produktionsanläggning utanför Göteborg. Vi är ett 40-tal mycket engagerade medarbetare som brinner för våra produkter men framför allt för våra kunder. Skylotec Nordic AB omsätter ca 200 MSEK. Vi erbjuder: - En modern arbetsplats i ett innovativt och framåtsträvande företag - Möjlighet att växa med rollen och utöka tjänsten inom ett år - Chansen att arbeta nära ett engagerat team och bidra till företagets utveckling Kvalifikationer för säkerhetsklassning: - Inga belastningar i polisens register eller betalningsanmärkningar - Svensk medborgare - Eventuella bisysslor, som eget företag, måste godkännas av oss Vill du bli en del av Skylotecs resa? Ta chansen att arbeta i en dynamisk och växande miljö i hjärtat av Löddeköpinge. Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att lära känna dig! Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se. Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

HR Redovisningsekonom CFO (Chief Financial Officer)
Idag
HR Analytiker Business Analyst IT Business Analyst
Idag
Lund
Heltid
HR-konsult
Idag