Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren HR-generalist som vill vara med och bygga en hållbar och engagerande arbetsmiljö?
Skylotec, ett ledande bolag inom säkerhets- och fallskyddsutrustning, söker nu en driven och självgående HR Generalist för en deltidstjänst på 50%, med möjlighet till utökning till 75% inom ett år.
Konsultuppdraget startar omgående och för rätt person finns chans för anställning på Skylotec när uppdraget är slut.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som HR Generalist hos oss får du en bred och omväxlande roll där du kommer att vara ett viktigt stöd för både medarbetare och ledning.
Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
- Avstämning och hantering av närvaro och frånvaro
- Rapportering av pensioner, skatter och avgifter
- Stöd vid hantering av utländsk arbetskraft (Storbritannien, Danmark och Belgien)
- Löneadministration och rekrytering av nya medarbetare
- Processansvar för medarbetarsamtal och personalutveckling
- Underhåll och uppdatering av HR-data, inklusive personalhandbok
- Kommunikation och samarbete med fackorganisationer samt intern HR-rapportering
Vem är du?
Vi söker dig som har:
- En genuin vilja att skapa goda relationer och en positiv arbetsmiljö
- Erfarenhet av HR-administration, gärna inom internationell arbetskraftshantering
- God systemvana i Business Central, Fortnox och Findity (eller liknande system)
- Flytande svenska och goda kunskaper i engelska. Kunskaper i tyska och/eller franska är meriterande
Hos oss kommer du att arbeta med:
- Business Central 2014 (on-prem), med framtida migrering till BC Cloud
- Fortnox för närvaro- och lönehantering
- Findity för utlägg och traktamenten
Om verksamheten
Skylotec Nordic AB är ett dotterbolag i SKYLOTEC Group med säte i Tyskland. Koncernen har verksamhet i stora delar av världen och egen produktion i nio länder. Vi är en ledande aktör inom segmentet säkerhetsprodukter. Skylotec Nordic har huvudfokus på de nordiska länderna men säljer också sina produkter till stora delar av världen. I det nordiska dotterbolaget, som har sin bas i Löddeköpinge, ingår också en produktionsanläggning utanför Göteborg. Vi är ett 40-tal mycket engagerade medarbetare som brinner för våra produkter men framför allt för våra kunder. Skylotec Nordic AB omsätter ca 200 MSEK.
Vi erbjuder:
- En modern arbetsplats i ett innovativt och framåtsträvande företag
- Möjlighet att växa med rollen och utöka tjänsten inom ett år
- Chansen att arbeta nära ett engagerat team och bidra till företagets utveckling
Kvalifikationer för säkerhetsklassning:
- Inga belastningar i polisens register eller betalningsanmärkningar
- Svensk medborgare
- Eventuella bisysslor, som eget företag, måste godkännas av oss
Vill du bli en del av Skylotecs resa? Ta chansen att arbeta i en dynamisk och växande miljö i hjärtat av Löddeköpinge.
Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att lära känna dig!
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.