Interim enhetschef till Fastighetstvecklingsenhet
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Chef Enhetschef Interim enhetschef
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

För kund inom offentlig sektor söker vi just nu efter en interim enhetschef till Fastighetstvecklingsenheten. Uppdraget är på deltid 60% med förväntad start i februari 2025 och löper i cirka ett år. Välkommen in med ansökan! Om uppdraget Enheten består av 14 medarbetare, samtliga specialister inom energi, mark och utemiljö, miljö och klimat, VVS, fastighetsautomation, el, säkerhet, brand, byggnadsinformation och social hållbarhet.  Som enhetschefen ska du leda, samordna och följa upp den dagliga operativa verksamheten med fokus på medarbetare och bolagets uppställda mål. Uppdraget innebär verksamhets-, resultat- och budget- samt personalansvar. Du ska fortsätta att utveckla enhetens verksamhet så att den bedrivs säkert, effektivt samt med rätt kvalitet. Vidare samarbetar du med övriga enhetschefer inom Fastighetsavdelningen och Planerings- och projektavdelningen och jobbar nära avdelningschefen för att säkerställa utveckling av fastighetsbeståndet. Arbetsuppgifter • Leda och stödja medarbetarna inom de olika specialistområdena. • Ansvar för att aktivt arbeta med enhetens löpande verksamhet. • Driva utveckling inom enhetens uppdrag och leda arbetet att ta fram strategier för utveckling av bolagets fastighetsbestånd. • Säkerställa processer inom enheten samt med övriga avdelningar. • Arbeta med resursplanering. • Ansvar för att aktivt arbeta med enhetens löpande verksamhet, målsättningar, uppföljning, kvalitet, utveckling och effektivisering. • Ansvar för att enheten följer bolagets kvalitets- och miljösystem samt att bidra i utvecklingen av system som enheten nyttjar • Stödja avdelningschef inom verksamhetsområdet. • Omvärldsbevakning - Följa och hålla sig ajour med utvecklingen inom sakområdet samt med förändringar i för verksamheten relevant lagstiftning. Vem är du? • Minst 3-årig akademisk examen (180 p) inom fastighetsekonomi eller inom relevant ingenjörsområde. • Bred och djup teoretiskt och praktisk kunskap inom de områden som omfattar enhetens arbetsområden så som juridik, ekonomi, byggteknik, upphandling, förhandlingsteknik. • Erfarenhet av personalansvar med arbetsledande position. • Mycket god analytisk förmåga och kan omsätta analyser till strategier och beslut. • Goda kunskaper inom IT-området samt fallenhet och intresse för administrativt arbete. • Meriterande är om du har erfarenhet som chef inom fastighetsbranschen från kommun eller kommunalt bolag. Vidare värderas personliga egenskaper där du ska ha förmågan; • att leda och följa upp • att besluta och ta initiativ • att se saker ur ett helhetsperspektiv • att kommunicera framgångsrikt • att upprätthålla etik och värderingar • att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar Du erbjuds Ett konsultuppdrag på deltid 60% med planerad start i februari (24/2) 2025 och löper tom. 16 januari 2026. Placeringsort för uppdraget är i Gävle. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kajsa Lidén på [email protected] . Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Om Jurek Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Account Manager
8 dagar sedan
Umeå
Heltid
Chef Säljare B2B Säljare Account Manager Key Account Manager
6 dagar sedan
Chef Account Manager Key Account Manager
8 dagar sedan