Göteborgsfamiljen är huvudkontoret för 20 krogar spridda över hela staden, och här händer det alltid något nytt. Med kontor på Tredje Långgatan, mitt i centrala Göteborg, är vi en del av stadens puls och den spännande utvecklingen inom branschen. Hos oss är tempot högt och miljön föränderlig – perfekt för dig som trivs i en kreativ och snabbväxande miljö.
Vi söker dig som kombinerar ett intresse för IT och ekonomi med en genuin servicekänsla och en strukturerad arbetsstil. Du är en problemlösare med lätt för att sätta dig in i olika system och processer samt trivs med att ha många kontaktytor. Du är noggrann, analytisk och ser det som självklart att hålla ordning och reda. Din förmåga att kommunicera tydligt gör dig till en uppskattad kollega och ett stöd för både IT- och ekonomifrågor i organisationen. Tidigare erfarenhet från serviceorienterade branscher, är en god grund för att trivas och lyckas i rollen.
Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom IT eller ekonomi.
Som IT- & Ekonomiassistent ansvarar du för att våra ekonomi- och IT-rutiner fungerar smidigt och enligt uppsatta standarder. Du ser till att ekonomiska processer följs korrekt, exempelvis genom avstämningar av dagskassor, företagskort och leverantörsfakturor sker i enlighet med avtal och rutiner. Dina uppgifter innefattar att noggrant kontera fakturor samt att förebygga avvikelser mellan bokföring och kassasystem.
På IT-sidan arbetar du aktivt för att upprätthålla driftsäkerheten i våra system. Du hanterar och följer upp felanmälningar för både hård- och mjukvara och arbetar kontinuerligt med uppdateringar och systemförbättringar. Du ansvarar också för att lagerhålla och beställa teknisk utrustning, vilket säkerställer att våra team alltid har rätt verktyg för att utföra sitt arbete.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid som inleds med 6 månaders provanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Hos oss är det människorna som gör skillnaden och vi lägger därför stor vikt vid din personlighet.