Verksamhetsledare till Kraftens hus Jämtland Härjedalen
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Verksamhetsledare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Kraftens hus Jämtland Härjedalen söker nu en verksamhetsledare som kan leda det operativa arbetet och medverka till uppbyggnad och framtida drift av verksamheten. Vi söker dig som brinner för att förbättra förutsättningar och livskvalitet för alla som på ett eller annat sätt är berörda av cancer.

Kraftens Hus Jämtland Härjedalen ska bli en fysisk och digital mötesplats för cancerberörda – vuxna och barn som antingen har fått en cancerdiagnos eller är närstående/efterlevande. Mötesplatsen ska samverka brett med olika aktörer och vara ett komplement till Hälso- och sjukvården med fokus på socialt, emotionellt, fysiskt och praktiskt stöd genom bland annat aktiviteter och information. Syftet är också att bidra till nya kunskaper och innovativt lärande om cancerberördas behov och hur dessa kan mötas samt medverka till hälsobefrämjande åtgärder inom cancerområdet.

Kraftens Hus Jämtland Härjedalen drivs som ideell förening. Föreningens arbete ska utgå ifrån respekt för alla människors lika värde och den är religiöst och politiskt obunden. Uppbyggnaden av Kraftens Hus Jämtland Härjedalen sker med ekonomiskt stöd från Regionalt cancercentrum Norr. Anställningen som verksamhetsledare sker i den nybildade föreningen.

Föreningen Kraftens Hus Jämtland Härjedalen söker dig som är empatisk, drivande och kreativ och som vill vara med och bygga upp en nyskapande verksamhet för cancerberörda i Jämtlands län

Ditt ansvar som verksamledare innebär:

· Övergripande ansvar för verksamhetens utveckling och innehåll i samverkan med föreningens styrelse

· Samverkan med patient och närståendeföreningarna.

· Leda det dagliga arbetet, personal samt volontärer.

· Personal- och arbetsmiljöansvar.

· Söka och säkerställa finansiering av löpande drift av verksamheten samt budgetansvar.

· Nära samarbete och rapporteringsansvar till föreningens styrelse.

· Adjungerad i föreningens styrelse.

Kvalifikationer:

· Vårdutbildning eller socialt arbete samt egen erfarenhet från att ha jobbat inom cancervården eller som patient/närstående. Eller annan utbildning som av styrelsen anses kvalificerande

· Gedigen ledarerfarenhet samt erfarenhet av att utveckla verksamhet.

· Vana att hantera ekonomi och budgetfrågor.

· Intresse av att utveckla föreningens digitala mötesplats.

· Utbildning inom psykosociala frågor och/eller samtalsstöd är meriterande.

Personliga egenskaper:

· God förmåga att bemöta människor i kris samt människor med olika bakgrund och behov, kunna göra bedömningar i stunden och kunna hänvisa personer i behov av stöd och vård på olika sätt.

· Empatisk förmåga.

· Kreativ och nyfiken.

· Drivande och tydlig men med stor förmåga till samarbete, en ”teamspelare”.

· Lösningsorienterad och strukturerad.

Vi erbjuder ett mycket spännande, utvecklande och roligt arbete med stora möjligheter att vara med och utveckla en ny verksamhet – den första i sitt slag – i regionen. Det kommer bitvis att vara utmanande och en stor del av arbetet handlar om att få verksamheten etablerad, hållbar och säkra upp en långsiktig finansiering samt att sprida den till alla cancerberörda i regionen.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre