IT-support med intresse för Linux till Scalstrm!
A-hub
Stockholm (Distans) Heltid
Skicka ansökan 170 dagar kvar
IT-support It-supporttekniker
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett innovativt techbolag där hjärtat i rollen är att utvecklas genom problemlösning?

Som IT-supportmedarbetare hos Scalstrm får du möjlighet att dyka ner i tekniska utmaningar och leverera högklassig service. Här arbetar du med spännande områden inom streaming och digital distribution, samtidigt som du utvecklar dina färdigheter inom IT.

OM SCALSTRM

Scalstrm är ett innovativt techföretag som sedan starten för 8 år sedan har vuxit fram som en viktig aktör inom avancerade streaminglösningar för den globala marknaden. Med fokus på nästa generations medieplattformar sätter Scalstrm prestanda, skalbarhet och kvalitet i första rummet för att möta behoven hos streamingtjänster. Med en portfölj som omfattar alla nordiska tv-kanaler och genomgående årlig tillväxt, fortsätter Scalstrm att expandera.

Kulturen på Scalstrm handlar om att samarbeta, här jobbar alla nära varandra för att nå gemensamma mål. Eftersom teamet är mindre finns det goda möjligheter att påverka sin egen roll och utveckling. Initiativ och ansvar uppmuntras, vilket skapar en engagerande arbetsmiljö där medarbetarna kan utvecklas tillsammans med företaget. Idéer värdesätts och alla har möjlighet att bidra, om någon brinner för något specifikt, finns det chans att få arbeta med det.

OM ROLLEN

Som IT-support hos Scalstrm kommer du att vara en viktig kontaktpunkt för kundärenden och säkerställa att tekniska problem löses snabbt och effektivt. Du kommer att arbeta nära både Customer Success Manager och utvecklingsteamet.

En typisk arbetsdag kan innehålla:

  • Felsökning av problem kopplade till bland annat lagring, filöverföringar samt video- och nätverksfrågor på detaljnivå
  • Direkt kundkontakt för att besvara tekniska frågor och ge support via ticketsystem och Slack
  • Det finns möjligheter till utveckling inom DevOps
  • På sikt kan du få chansen att leda egna kundprojekt

VI SÖKER DIG SOM

  • Har erfarenhet av att arbeta som IT-support alternativt är självlärd inom IT och servrar från fritidsprojekt.
  • Har grundläggande kunskaper i Linux och erfarenhet av att arbeta i terminalen

Det är meriterande om du:

  • Har en teknisk utbildning från universitet eller yrkeshögskola
  • Har förståelse för nätverk, routing och protokoll (UDP, TCP, HTTP)
  • Kännedom om internetstreaming och mediaformat.

Som person är du:

För att lyckas i rollen som IT-supportmedarbetare bör du vara en teamplayer som trivs med att samarbeta med olika typer av personer. God kommunikationsförmåga är avgörande i den här rollen för att ge bra service till Scalstrms kunder. Du bör ha en problemlösande inställning och snabbt kunna identifiera lösningar på tekniska utmaningar. Dessutom är det viktigt att vara nyfiken och vilja lära dig kontinuerligt, eftersom detta är centralt för din utveckling i rollen

ÖVRIGT

Start: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

Plats: Olofsgatan 10, finns även möjlighet till att jobba hemifrån 1-2 gånger i veckan.

Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering.

I denna process samarbetar Scalstrm med A-hub. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk