Arbetsbeskrivning
Är du en ambitiös och affärsdriven ledare som brinner för försäljning och Key Account Management? Vill du spela en central roll i att ta Artex till nya höjder inom persontransportsektorn? Nu har du chansen att kliva in i en nyckelroll som Sales Manager hos Artex!
Företagspresentation
Artex AB är en marknadsledande leverantör av innovativa textilbaserade lösningar och inredning för fordons- och möbelindustrin. Vi specialiserar oss på design, tillverkning och uppgradering av skräddarsydda säten och interiörkomponenter för tåg, bussar och fartyg, där hållbarhet och kvalitet alltid står i fokus. Med bas i Mjölby och produktionsanläggningar i Sverige, Danmark, Finland och Lettland, har vi en stark närvaro i Norden och norra Europa. Vi är stolta över våra 400 medarbetare som tillsammans driver oss framåt med hållbara och kundanpassade lösningar.
Vi erbjuder
Som Sales Manager hos Artex blir du en nyckelspelare i en expansiv och dynamisk organisation där du får stort mandat att påverka försäljningsstrategin och bidra till företagets tillväxt. Du får möjlighet att utveckla och leda försäljningsaktiviteter inom den spännande persontransportsektorn. Rollen ger dig frihet att växa tillsammans med bolaget där du kan bidra till affärs- och verksamhetsutveckling, i ett nära samarbete med både VD och andra centrala funktioner inom bolaget, såsom produktutveckling och produktion.
Om rollen
Som Sales Manager på Artex kommer du att ha huvudansvaret för att driva och utveckla försäljningsstrategier på den svenska marknaden, med ett särskilt fokus på tågssegmentet. Du kommer att vara ansiktet utåt för våra nyckelkunder inom tåg- och fordonssektorn samt bygga upp och bibehålla en stark försäljningspipeline. Du lägger stort fokus på att arbeta nära kunderna och utveckla långsiktiga relationer för att säkerställa framgångsrika samarbeten. Du kommer att leda, utveckla och inspirera det svenska försäljningsteamet så att ni tillsammans når era gemensamma mål. Du skapar god struktur för försäljningsarbetet tillsammans med teamet och säkerställer att försäljningsprocesserna fungerar smidigt. Det här är en roll för dig som vill göra skillnad – du får stor påverkan på hur vi når våra mål och hur vi expanderar inom våra affärsområden.
Dina ansvarsområden inkluderar:
- Bygga och upprätthålla en stark försäljningspipeline för tågssegmentet.
- Leda och utveckla försäljningsteamet i Sverige.
- Implementera och övervaka försäljningsstrategier och processer som är anpassade till den svenska marknaden.
- Samarbeta nära med VD och övriga i koncernen för att främja tillväxt och affärsutveckling.
- Ansvara för nyckelkunder och offentliga upphandlingar.
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du uppfyller följande krav: · Gymnasieutbildning · Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av försäljningsarbete B2B · God affärsförståelse samt förmåga att tolka och förstå kundkrav genom vilket du skapar affärsmöjligheter. · Erfarenhet av offentliga upphandlingar · Tidigare erfarenhet av att vara ledare t.ex. som Projektledare, Teamledare · Erfarenhet av arbete som KAM för nyckelkunder · God kunskap om ekonomisk uppföljning och prognostisering inom försäljning · Flytande svenska i tal och skrift · Goda kunskaper i engelska, i tal och skrift · Goda kunskaper i Office-paketet, särskilt goda kunskaper i Excel · God systemvana · B-körkort.
Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från transportsektorn, likaså om du har erfarenhet av att leda projekt med flera intressenter med långa säljcykler.
Personliga egenskaper
Du är en resultatorienterad lagspelare som har en stark förmåga att bygga och upprätthålla kundrelationer. Du sprider glädje och positiv energi till människor omkring dig och bidrar till ett prestigelöst klimat. Du är van vid att arbeta självständigt och har ett starkt affärssinne med fokus på långsiktig utveckling. Vi söker en person som är proaktiv och lösningsorienterad, med ett starkt ledarskap och förmågan att motivera och utveckla sitt team. Vidare har du en god förmåga att bryta ner övergripande mål och strategier i delmål samt följa upp dessa på ett strukturerat sätt.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Anastasia Almasidis, nås på 0790984164 eller på
[email protected]
Elin Hellström, nås på 0760192399 eller på
[email protected]
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Relaterade taggar: #LI-Onsite