GGC är ett helägt dotterbolag till Göteborgs Karting & Racing Club, Team13.
GGC’s huvudsakliga verksamhet är gokartuthyrning (gokarthall samt utomhusbana) till både privatpersoner och företag. Företaget driver också säsongs- och eventmässig restaurangverksamhet. Företaget har 3 heltidsanställda samt en betydande mängd timanställda under främst högsäsong.
Målet med verksamheten för GGC är att i samarbete med GKRC–Team13, bedriva verksamhet med tävling, träning och klubbaktiviteter för medlemmar i GKRC–Team13, samt hyrkartkörning för medlemmar och andra kunder.
Förutom att hyrkartsverksamheten bedrivs på affärsmässiga grunder och genererar ett positivt resultat är en grundförutsättning för en framgångsrik verksamhet att anläggningens byggnader och maskinpark hålls i gott skick genom löpande och planerat underhåll, samt att ett kontinuerligt utvecklingsarbete sker i samverkan med interna och externa intressenter.
Platschefen är direkt underställd styrelsen och ansvarar för den dagliga verksamheten i enlighet med sin befattningsbeskrivning, samt övriga beslut och riktlinjer från styrelsen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Personal
- Fullt personalansvar för direktrapporterande
- Bemannar, leder och fördelar arbetet avseende anläggningens drift och underhåll.
- Ansvarar för rekrytering och upplärning av fast och säsongsanställd personal
Anläggningens underhåll
- Ansvarar för att fordon (gokartar), övriga maskiner och inventarier hålls i gott och säkert skick.
- Ansvarar för att byggnader, mark och banor är i gott skick genom rondering som åtföljs av åtgärder eller upprättande av underhållsplaner.
- Ansvarar för anläggningens lokalvård och att föreskrifter kring hälsa och hygien efterlevs
Ekonomi
- Ansvarar för löpande inköp till den dagliga verksamheten för uthyrning, och kundmottagning.
- Tar fram underlag för budget för kostnader avseende reparation & underhåll, mindre investeringar och förbrukningsmaterial.
- Bistår med underlag för underhållsplaner och investeringar till styrelsen.
Marknadsföring
- Aktiv i arbetet med att marknadsföra verksamheten för att nå uppsatta mål. I arbetet ingår att bidra till en marknadsföringsplan, och aktivt arbeta för att bredda kundbasen.
Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är en person som med engagemang vill utveckla vår verksamhet. Kanske har du en bakgrund i egen verksamhet, eller tidigare arbetat med verksamhetsutveckling. Du behöver besitta en god teknisk kompetens och intresse för vår maskinpark, som är hjärtat i verksamheten, och samtidigt ha god hand med personal och erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning.
Vi erbjuder dig ett varierat arbete i en sund klubbmiljö, med många engagerade funktionärer, tränande och tävlande samt deras föräldrar.
Kvalifikationer:
- Tidigare erfarenhet av arbete och personalledning i mindre företag.
- Intresse för marknadsföring och utveckling
Tjänsten är på heltid, och arbetstiderna varierar över säsong. Helgarbete förekommer enligt rullande schema.
Tillträde enligt överenskommelse.