Arbetsbeskrivning
Uddevalla – en plats för hela livet
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Om arbetsplatsen
Arödsdals vård och omsorgsboende ligger i utkanten av Ljungskile med närheten till naturen med totalt 26 lägenheter fördelat på tre enheter med inriktning på somatik och demens.
Vi står inför nya utmaningar, våra äldre blir allt äldre och behoven av stöd och hjälp förändras. Vården vi ger utgår från personcentrerad vård och omsorg, vilket bygger på den enskildes behov och önskemål. Din kompetens och ditt engagemang bidrar till att förbättra vardagen för brukarna och göra skillnad i brukarnas liv.
Arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med kollegor att arbeta utifrån ett personcentrerat arbetssätt och att skapa värde för våra brukare och bidra till verksamhetens utveckling.
Vem söker vi
Du är strukturerad och har ett lugnt och professionellt bemötande, är flexibel och har ett öppet sinne. I arbetet är du självständig, känner dig trygg och bidrar till samarbete med brukare, närstående, kollegor samt andra professioner. Du har en problemlösande analysförmåga som leder till att arbetet drivs framåt.
- Du har lätt att anpassa sig till ändrade omständigheter. Kan snabbt ändra sitt synssätt och förhållningssätt. Ser möjligheter i förändringar.
- Du arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Du har mod att agera efter sin egen övertygelse.
- Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Vidare arbetar du bra med komplexa frågor, analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem.
Vid rekryteringen läggs stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Vård och omsorgsprogrammet
- Dokumenterad erfarenhet av arbete som undersköterska.
- Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet inom demensvård.
Övrigt
Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
För att vara aktuell som undersköterska hos oss behöver du uppvisa ett giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel.
Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.