Operativ Teamlead för 1st line support i FinTech bolag
Skicka ansökan 28 dagar kvar
1st line Teamledare Line Support Incident Manager First Line Support
28 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som har tidigare erfarenhet av ledarskap i en IT-organisation och har erfarenhet i en supportroll. Här kommer du få jobba i ett spännande bolag med högt tempo och i riktigt fina kontorslokaler. OM TJÄNSTEN Du kommer att leda First Line Support-teamet och ha ett brett ansvar som inkluderar arbetsplanering, schemaläggning och operativt arbete under olika skift. Du kommer att ge teknisk support till företagets medlemmar, vilket innebär felsökning av system på Linux (Debian), databaser som MySQL och Postgres, samt nätverksfelsökning. Vidare kommer du att agera som Incident Manager och rapportera incidenter till systemägare. Du kommer att ansvara för Problem Management-processen genom att identifiera och följa upp rotorsaker till återkommande problem i IT-miljön, i samarbete med Second Line support, utvecklingsavdelningen och andra enheter. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du och ditt team kommer att hantera övervakning och Event Management, vilket innebär att ni är första kontaktpunkten för larm från IT-systemen och ansvarar för att agera snabbt på dessa. Förutom extern support kommer ni att ge daglig support till interna användare, inklusive Windows och Mac-support, användaradministration i Azure och Active Directory, samt hantering av behörighetsbeställningar. Tjänsten utförs från kontoret i centrala Stockholm alla dagar i veckan och tiderna kan variera mellan 7-18 inom teamet. Erfarenhet av att arbeta med Jira Service Management är meriterande, då detta är systemet för ärendehantering. Teamet är litet och dynamiskt med mycket tekniskt hands-on arbete inom ett brett område och har ett verksamhetskritiskt kundserviceansvar. Tjänsten kommer vara en konsultanställning hos oss på Academic Work men där möjlighet till överrekrytering hos bolaget kan komma att bli aktuellt. VI SÖKER DIG SOM - Kandidatexamen inom IT eller motsvarande erfarenhet - Erfarenhet av kundsupport eller helpdesk inom IT, med kunskaper i Linux (Debian), MySQL, Postgres och nätverk - Certifierad inom ITIL-processer och ärendehantering - Dokumenterad erfarenhet (1-3 år) som Incident Manager eller liknande med vana att hantera stressiga situationer - Goda språkkunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har - Erfarenhet av scripting eller programmering (Bash, PHP, Python) och god förståelse för SQL - Erfarenhet av Jira Service Management är ett plus För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Ledaregenskaper - Ansvarstagande - Stresstålig Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-02
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Agent Tekniker Service Desk Agent Servicedeskmedarbetare
4 dagar sedan