Ekonomiassistent till globalt bolag
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Ekonomiassistent
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med vår globala samarbetspartner söker vi nu en engagerad ekonomiassistent som vill bli en del av ett stort ekonomiteam i Göteborg. Här erbjuds du en möjlighet att arbeta i en internationell miljö där samarbete, prestigelöshet och processutveckling står i fokus.

Om rollen

I rollen kommer du att ha en betydande roll i företagets ekonomifunktion och samarbeta tätt med kollegor inom dessa områden samt vara bidragande till utveckling och förbättring av processer och rutiner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:

  • Skanna, verifiera och registrera leverantörsfakturor (både PO och icke-PO).
  • Samarbeta med olika avdelningar och kunder för att lösa avvikelser och frågor.
  • Delta i förberedelser för månads- och årsbokslut, inklusive avstämningar och tillgångshantering.
  • Framtagning av finansiella rapporter
  • Administrativa uppgifter kopplade till ekonomiavdelningen
  • Bidra i möten och projekt gällande förbättringsarbete av processer och rutiner
Vi söker dig som
  • Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt ett par års erfarenhet som ekonomiassistent eller liknande.
  • Har erfarenhet av leverantörs- och kundreskontra, gärna inom en internationell miljö eller ett Shared Service Center.
  • Trivs i en problemlösande roll där du har möjlighet att vara proaktiv och bidra med idéer för förbättringar.
  • Är van vid att arbeta i Excel och kommunicerar obehindrat på engelska och svenska.
  • Är en lagspelare med god kommunikationsförmåga.
  • Har en noggrann och detaljorienterad inställning, med förmåga att hålla deadlines.

För att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad. Du har en analytisk förmåga som gör att du hanterar dina arbetsuppgifter effektivt och med stor noggrannhet. Du är dessutom en social person som värdesätter gott samarbete och trivs med stötta dina kollegor vid behov.

Här blir du del av en arbetsplats med internationell prägel och en stark teamkänsla, med goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du initialt blir anställd som konsult hos OIO med chans till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda. Möjlighet till distansarbete erbjuds två dagar i veckan.

  • Omfattning: Heltid, kontorstider
  • Start: Omgående
  • Placering: Centrala Göteborg
  • Lön: Fast månadslön 

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-11-01
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Värnamo
Heltid
Revisor Affärsrådgivare Redovisningskonsult Revisionsmedarbetare
13 dagar sedan
Lerum
Heltid
Ekonom Controller Redovisningsekonom Business Controller Redovisningsansvarig CFO (Chief Financial Officer)
26 dagar sedan