Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en Supply Chain Coordinator till ett långt konsultuppdrag på flera år hos vår kund Samsung med kontor beläget i Kista. Uppdraget är start så snart som möjligt och det finns möjlighet till hybridarbete. Till detta uppdrag söker vi efter dig som vill gå som anställd konsult hos SJR med månadslön och tjänstepension enligt kollektivavtal.
Om tjänsten
Samsung Nordics e-handelsoperationsteam ser fram emot att stärka teamet med en SCM-koordinator(Supply Chain Management koordinator). Som SCM Coordinator kommer du att vara en del av Nordic Digital Team och spela en nyckelroll i att driva försäljning och konvertering på Samsung.com genom att omvandla kommersiella planer och marknadsinformation till efterfrågeplanering av Samsung-produkter från Samsungs fabriker till den nordiska marknaden. Vi fokuserar verkligen på fakta och data, och SCM Coordinator kommer att vara motorn som driver affärerna.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bidra till en utmärkt användarupplevelse på Samsung.com och förbättring av viktiga e-handels-KPI
- Arbeta praktiskt med e-handelsplattformen och Samsungs SCM-plattform
- Efterfråge- och leveransplanering med högsta noggrannhet och punktlighet
-Äga, driva och hantera prognoser baserat på marknaden, tillgångssituationen och kanal-PSI med hänsyn till försäljningsorder och försäljningsprognoser
- Datahantering och processförbättring och innovation
- Hantera lager och inköp utifrån produktlivscykeln
- Ansvara för inköp (rätt kvantitet, rätt timing) enligt samordnad kommersiell plan
- Leverera analyser och rapporter kring kunders försäljning, kanalens lager och veckoförsäljningstrender
-Kontrollera veckovis/månadsvis/kvartalsvis/årlig försäljningsprogression i samarbete med försäljning, produktchefer och logistik
- Identifiera och åtgärda gap samt arbeta med att stänga dessa
- Identifiera nya möjligheter och arbetssätt för förbättrad utförande och prestation
Lämplig bakgrund
- Erfarenhet av efterfrågeplanering och försörjningskedjehantering
- Erfarenhet av att arbeta i en kommersiellt driven försäljningsorganisation
- Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel
- Erfarenhet av att arbeta med SAP, GSCM och Hybris är meriterande
- Erfarenhet av att arbeta med e-handel är ett plus
Personliga egenskaper
- Utmärkta numeriska och analytiska färdigheter samt en stark vilja att lösa problem
- Drivs av att operativt och planeringsmässigt arbeta mot kommersiella mål och resultat
- Energisk lagspelare som kan arbeta med både detaljer och helhetsbild
- Förmåga att arbeta under tidskänsliga deadlines
- Naturlig talang för att arbeta tvärfunktionellt i olika forum
- Erfaren kommunikatör som inspirerar, samtidigt som du är beslutsam och samarbetsinriktad
- Strukturerad och noggrann
- Hängiven och flexibel
- Flytande engelska
Vad erbjuder vi
Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbföränderlig industri, och det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-30.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.