Nu söker vi en duktig medicinsk sekreterare som är intresserade av vår fantastiska verksamhet. Hos oss kommer du att arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad organisation med korta beslutsvägar.
Om företaget
Privatläkarna i Knutpunkten har varit en etablerad vårdcentral sedan 1992. Vår mottagning erbjuder primärvård och specialiserad hudmottagning på uppdrag av Region Skåne samt företagshälsovård/hälsokontroller. Vi har Helsingborgs trevligaste vårdcentral med stort fokus på våra patienter.
Om tjänsten
Hos oss får du en positiv och utvecklande arbetsplats med tydligt patientfokus och en ständig strävan efter att förbättra och förenkla. Som medicinsk sekreterare ingår du i vårt administrativa team och blir delaktig i att driva och följa upp vår verksamhets förändrings- och förbättringsarbete. Därtill arbetar du med vanligt förekommande arbetsuppgifter för en medicinsk sekreterare på en vårdcentral. Detta innebär varierande administrativa uppgifter för att stödja vår övriga personal i deras dagliga arbete. Sådana arbetsuppgifter kan t.ex vara arbete i vår digitala plattform, IT-frågor, journalhantering m.m.
Hos oss har du flera olika administrativa ansvarsområden som vi anpassar efter din kompetens, dina intressen och verksamhetens behov. De olika arbetsuppgifterna ger ett varierande arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Vi strävar hela tiden efter att arbeta tätt tillsammans med våra läkare och sjuksköterskor för att få våra gemensamma processer så smidiga som möjligt.
Då mottagningen arbetar aktivt inom digitalisering och AI är det en stor fördel med ett intresse för IT och verksamhetssystem. För journalskrivning arbetar vi med extern skrivbyrå samt med en AI-produkt som skriver anteckningar för både läkare och sjuksköterskor.
Kvalifikationer
Vi välkomnar dig som har goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Vi ser det som meriterande om du har intresse för eller erfarenhet av arbete med IT-frågor. Det är även fördelaktigt om du har tidigare erfarenhet som medicinsk sekreterare.
Du som söker har en hög ansvarskänsla, är strukturerad, flexibel och lösningsorienterad med ett öga för detaljer vilket gör att du kan hålla ordning även när arbetsdagen är omväxlande. Som person är du trygg i din yrkesroll med ett positivt och öppet sinne för att våga prova nya utmaningar. Du ser fram emot att bidra till vår fortsatta utveckling på vårdcentralen såsom införandet av Skånes Digitala Vårdsystem.
Dina kollegor inom organisationen är ett fantastiskt gäng av kvalificerade medarbetare där vi har roligt varje dag. På vårdcentralen finns, förutom administrativ personal, erfarna sjuksköterskor, specialistläkare inom allmänmedicin, akutsjukvård, endokrinologi och diabetologi, hudsjukdomar samt kompetens inom KBT och psykiatri.
Vi bedriver vår verksamhet i rymliga, ljusa och nyrenoverade lokaler mitt i centrala Helsingborg.
Vi hoppas du vill bli en del av vårt kunniga och trevliga team.
Tveka inte att höra av dig till verksamhetschef Pernilla Henriksson, tfn 072-217 72 33 så berättar vi mer om hur vardagen ser ut hos oss, eller skicka din ansökan direkt till oss på [email protected].