Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härjedalens kommun!
Vad roligt att du vill arbeta hos oss. Tycker du att det är viktigt att möta våra målgrupper med respekt och på ett professionellt sätt så kommer du passa in fint. Som medarbetare får du friskvårdstimme och friskvårdsbidrag samt ersättningar i samband med högskolestudier. Du får också möjligheten att tillsammans med engagerade kollegor arbeta för fortsatt utveckling av våra verksamheter. Kommunen är ett förvaltningsområde för det samiska språket och kommunkontoren finns i Sveg, Hede och Funäsdalen.
Funderar du på att bosätta dig i Härjedalen är du hjärtligt välkommen att kontakta inflyttarservice via e-post:
[email protected] eller via vår växel, telefon: 0680-161 00.
Vi tar emot din jobbansökan digitalt i vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta en HR-Strateg, via vår växel, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanbeder oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vill du bidra till utveckling i ett expansivt Härjedalen och vara med i vårt kreativa och drivna team som jobbar med det mesta inom samhällsutveckling? Vi söker nu en enhetschef till utvecklings-/näringslivsenheten. Vi letar efter dig som drivs av utvecklingsfrågor och delar vår ambition om ett fortsatt attraktivt Härjedalen.
Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är någon av våra orter där vi har lokalkontor.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter
Enheten ingår i Samhällsutvecklingsförvaltningen och består av ett tiotal medarbetare med arbetsuppgifter inom bland annat mark- och exploatering, näringslivsutveckling, landsbygdsutveckling, kommunikation, folkhälsa, samisk samordning, upphandling och infrastruktur. Som chef för enheten blir du en viktig kugge i kommunens framtida arbete inom utvecklingsfrågor och har stora påverkansmöjligheter för kommunens framtid. För att vi ska lyckas med vårt gemensamma uppdrag behöver vi chefer och ledare med stort engagemang och mod. Ledarskapet är en viktig del för att vi ska vara framgångsrika i våra uppdrag.
I rollen som enhetschef har du ansvar för verksamhet, ekonomi och personal och ser till att såväl det operativa som det strategiska arbetet vid enheten utförs på ett effektivt sätt med hög kvalitet. Utöver arbetsuppgifter förenade med ditt chefsuppdrag innefattar också tjänsten arbete med hållbarhet och EU-frågor där du har ett mer operativt uppdrag. I tjänsten rapporterar du till Förvaltningschef.
Kvalifikationer
Vi vill att du har
• erfarenhet av ledarskap, utvecklings- och förändringsarbete
• erfarenhet av strategiskt arbete
• relevant akademisk utbildning
• B-körkort
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Som chef och ledare är du tydlig, inkluderande och trygg i ditt ledarskap. Du är en lyhörd och god förebild som skapar förutsättningar för ett öppet arbetsklimat och ett arbetssätt som främjar samarbete och goda relationer både internt och externt. Att lyfta blicken, resonera strategiskt, se sammanhang, helheter och lösningar är något du stimuleras av och är van vid. Du förstår vikten av god kommunikation, smidig dialog och samverkan utifrån organisationens behov.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett spännande uppdrag i ett team där mångfald, kreativitet och samarbete är viktigt och där vi trivs på arbetet och tillsammans jobbar för Härjedalingarnas bästa!
Du har möjlighet till friskvårdsbidrag och friskvård på arbetstid.
Du erbjuds ledarskapsutveckling samt utbildningsinsatser inom aktuella verksamhets- och personalområden.
Varmt välkommen med din ansökan senast 2024-11-24.
Kontaktinformation
Elise Ryder Wikén, Förvaltningschef, 0680-16321,
[email protected]
Kenneth Bergman, Ombud Ledarna, 0680-16360,
[email protected]
Kicki Jonasson, Ombud Vision, 0680-16367,
[email protected]
Arbetsplats
Ringvägen 2
842 33 Sveg