Arbetsbeskrivning
Adeccos kund Thermo Fisher söker en erfaren Supply Chain Quality Engineer till Contract Manufacturing-teamet under 6 månaders föräldraledighet för en av teammedlemmarna.
Om uppdraget
Teamet består av sex personer och hanterar hela leveranskedjan för utbudet av färdiga produkter som levereras från tredjepartstillverkning. Utbudet består av analysinstrument och reservdelar. Vårt uppdrag är att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad leverans av produkter till vår kommersiella verksamhet.
Hur kommer du att påverka?
I rollen som Supply Chain Quality Engineer kommer du att ha ett operativt ansvar inom teamet som servar våra kunder. Vilket innebär följande ansvar:
• Säkerställa att tredjepartsleverantörer kontinuerligt tillverkar produkter enligt produktspecifikationerna
• Övervaka och följa upp leverantörers nyckeltal
Delta i produktutvecklingsprojekt och ansvaraför Design Process Produktion Reviews för att säkerställa en framgångsrik designöverföring från projekt till linjeaktivitet/produkt vård
• Inrätta rutiner för kvalitetsövervakning, se till att tillverknings- och kvalitetsmått finns på plats, utvärdera leverantörers nyckeltal inklusive avvikelser och förbättringsåtgärder
• Hantera leverantörskommunikation relaterade till utfärdade SCAR. Följa upp korrigerande och förebyggande åtgärder
• Prioritera och fatta beslut vid leverantörers produktionsproblem och hantera reklamationer och avvikelser
• Delta aktivt i tvärfunktionella Product Care-forum för att hantera och prioritera bland förändringsförfrågningar
• Leda och underlätta möten med kontraktstillverkare i produktionsrelaterade frågor.
• Identifiera och hjälpa till att driva förbättringar av relevanta interna processer för att underlätta hanteringen av portföljen inklusive säkerställande av dokumentation och efterlevnad av processen
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco med start den 20/1 och förväntas pågå fram till och med augusti 2025.
Om dig
Rollen kommer att passa dig som gillar variationen i att arbeta självständigt i nära kontakt med våra kontraktstillverkare och samarbeta med olika projekt och kollegor från andra funktioner. Du är självgående, har högre flexibilitet och en stark arbetsmoral med målet att få jobbet gjort.
• Du har en kandidat- eller masterexamen i industriell ekonomi eller motsvarande med 2 års erfarenhet av Supply Chain inom företrädesvis läkemedels- eller medicinteknisk industri
• Du har arbetat med avvikelsehantering, helst inom läkemedels- eller flygindustrin
• Du har ett starkt resultatfokus och en utvecklad analytisk förmåga
• Du kan enkelt kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift
Kontaktuppgifter
Har du några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Amila Dresevic på
[email protected] eller 073 684 78 61.