Arbetsbeskrivning
Fina möten, snabba vändningar och spännande utmaningar är en del av vår vardag. God service och många skratt likaså. Vi letar nu efter en medarbetare till kontaktcenter som brinner lite extra för service och som lockas av att den ena dagen inte är den andra lik.
På kommunikationsavdelningen är vi 25 medarbetare uppdelade på kommunikation, kontaktcenter, näringslivsfrågor, destinationsutveckling och turism, lokal barnombudsman samt vaktmästeri. En dynamisk blandning engagerade medarbetare som alla har viktiga uppdrag i vår kommun.
Nu söker vi en Samhällsvägledare till kontaktcenter. Här gör vi en stor insats för kommuninnevånarna och näringslivet samt jobbar med viktig samhällsbärande information och vägledning. Till oss kan allmänheten vända sig med frågor om kommunens verksamheter och service.
ARBETSUPPGIFTER
Kontaktcenter är ofta den första kontakten för våra invånare som söker Strängnäs kommun i någon fråga. I denna roll kommer du att träffa medborgare och kommunanställda och vara dem behjälpliga i flera olika ärenden, både analogt, digitalt och på det sätt som den digitala framtiden kräver.
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ge förstklassig service via telefonsamtal och mejl och du löser de flesta ärenden vid första kontakten. Du kommer att jobba med flera svarsgrupper inom dessa områden. Hos oss får du stora möjligheter att utvecklas och utbildas. Det innebär att du får en bred och gedigen kunskap vilket möjliggör en tillgänglig och effektiv kommunal kundtjänst som underlättar kommuninnevånarnas vardag.
Tillsammans med dina kollegor kommer du att arbeta med olika kommunala processer samt ärendehantering. Du kommer att svara i telefon och på inkomna mejl, ta emot besök och vara våra invånare behjälpliga med svar på deras frågor samt vägledning och information om Strängnäs kommun som en plats att bo, leva och verka i.
Vanliga frågor från stadens invånare och kunder:
• Vad är skillnaden mellan god man och förvaltare?
• Hur ansöker jag om hemtjänst?
• Jag vill flytta till äldreboende i Strängnäs men bor i en annan kommun.
• Vad finns det för boendeformer enligt LSS och SoL?
• Jag kan inte logga in på e-tjänsten för mitt barn.
• När får jag en förskoleplats?
• Regler om att söka skola.
• Jag har en synpunkt på en livsmedelsverksamhet.
• Hur får jag som rörelsehindrad parkeringstillstånd?
• Hur fungerar sotningen i kommunen?
• Kan du förklara bygglovsprocessen för mig?
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• flerårig relevant erfarenhet från serviceyrket, gärna arbete inom kundtjänst, servicedesk och/eller hotellbranschen,
• mycket god förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om har/är:
• flerspråkig,
• erfarenhet från arbete med hemsidor eller e-tjänster,
• eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten,
• tidigare erfarenhet av systemen Artvise och/eller Mitel.
Som person söker vi dig som:
• trivs med att arbeta i ett team, och kan bidra till ett gott samarbetsklimat, men samtidigt har förmåga att arbeta självständigt.
• har naturlig fallenhet för service och gott bemötande, och god kommunikationsförmåga.
• har viljan att utveckla och se framtidens möjligheter, samt har erfarenhet från att arbeta i förändringsprocesser.
• har ett flexibelt arbetssätt, och uppskattar ett arbete med många bollar i luften och stundtals ett högt tempo.
• trivs med att möta olika typer av människor, både personliga möten samt vid telefon och/eller mail.
• är mycket strukturerad och organiserad, med god förmåga att hantera stress.
Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.
Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden. Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Strängnäs kommun rökfri arbetstid.
Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.
I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun
Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.