OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Ledande hovmästare - Lobbyrestaurangerna
Hovmästare Arbetsledare
Utgått

Arbetsbeskrivning

Mitt i hotellets hjärta hittar du West Coast och Twentyfourseven. West Coast är vår vin- och matbar som serverar ostar, charkuterier och även lite matigare alternativ. På Twentyfourseven kan du stanna till för en fika, äta lunch eller ta något gott att dricka på kvällen. I lobbyn sitter våra gäster och jobbar, minglar efter en mässa, leker efter en dag på Liseberg eller njuter av ett glas på AWn med vännerna. Det är en plats som ständigt förändras beroende på vad som händer i vårt hus eller i staden. Nu söker vi en härlig hovmästare till vår nyrenoverade lobby där enheterna West Coast och Twentyfourseven huserar. Vårt nya vin- och matbarskoncept med mingel, sorl och roliga happenings har mottagits väl och nu behöver vi förstärka teamet! Du med tidigare erfarenhet av bar, restaurang och arbetsledning som känner dig hemma i en bubblande miljö där god mat, dryck och gästupplevelsen är i fokus - se hit! Om rollen - Daglig arbetsledning och fördelning av uppgifter, upprätthållande av policys och Gothia Towers servicelöften - Kontakt med manager, kök, bokningsavdelning, planering/strukturering framåt och på plats - Bistår i utvecklingen av mat-, dryck- såväl som intryck på enheterna. Ansvarig för att säkra kvalitet i vår leverans samt verka för helhetsupplevelsen - Tjänsten är förlagd i drift med varierande arbetstider om dagar, kvällar, helger och helgdagar. Du kommer ha ett nära samarbete med flera avdelningar och rapporterar till Public Restaurant Manager Vem är du? - Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av branschen, gärna både bar och matsal varav minst 2 år som arbetsledare - Trygg i din roll som ledare i grupp, proaktiv och föregår med gott exempel  - Relevant utbildning och/eller diplomerad vin/dryckeskunskap - Kunnig i bokningssystem och Microsoft Office - Yrkesstolthet, värdskap och problemlösning är något vi värderar högt Varför ska du välja oss? Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra miljontals besökare. Varje dag. Året om. Det är roligt att gå till jobbet eftersom vi får bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa. I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom olika yrkesområden. Eftersom vi har så många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär. Information om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) med start 1/1-2025, eller enligt överenskommelse.  Sista ansökningsdag är 8/12-2024, tjänsten kan dock komma att tillsättas tidigare så vänta inte med att skicka in din ansökan. Tjänsten tillämpas inom kollektivavtal Unionen. Vid ytterligare frågor om tjänsten vänligen kontakta Restaurant Manager mailto:[email protected]. Du är anställd på Svenska Mässan Gothia Towers och kan komma att arbeta på andra avdelningar inom organisationen. Varmt välkommen med din ansökan!   Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden. Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Bli en del av vår värld – det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-10-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare