Nämndsekreterare för vikariat till Arbetsmarknadsförvaltningen
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Nämndsekreterare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Stockholm blomstrar som landets främsta tillväxtregion. Vi arbetar för en arbetsmarknad där alla kan hitta sin plats – där arbetsgivare hittar rätt kompetens och där människor får en möjlighet att komma in eller återvända till arbetslivet. Vi stödjer stockholmarnas resa mot arbete eller studier genom arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildningen. Nu söker vi på Arbetsmarknadsförvaltningen en nämndsekreterare för ett vikariat med start omgående till och med den sista februari 2026. Läs mer om rollen nedan. Välkommen till oss Enheten för kunskapsstöd och utveckling är en nystartad enhet. Här möts du av kollegor som arbetar som utvecklingsledare och utredare med många av förvaltningens centrala uppdrag inom arbetsmarknads- och vuxenutbildningsområdet. Du kommer också arbeta tillsammans med jurist, säkerhetssamordnare och strateger inom kvalitets- och rättighetsområdet.  Hälsning från rekryterande chef, Pernilla Unell: ”Hos oss får du möjligheten att vara med från början när vi startar upp en ny enhet och möjlighet att både utveckla och utvecklas. Det här är en roll där du ofta befinner dig i händelsernas mitt och får arbeta med frågor med hög prioritet tillsammans med många engagerade kollegor.” Vi erbjuder Hos oss får du stimulerande arbetsuppgifter och ett brett nätverk inom Stockholm stad. Du blir en del av en bra arbetsmiljö med goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs gärna mer om våra förmåner här. Din roll Som nämndsekreterare ansvarar du för att arbetsmarknadsnämndens politiska sammanträden fungerar enligt de rutiner och procedurer som vår förvaltning har vad gäller både förberedelser och genomförande. Du ansvarar även för förberedelser för möten med arbetsmarknadsnämndens råd för funktionshinderfrågor och deltar i och för protokoll för rådets möten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: • sköta sammanträdesrutiner, bevaka nämndärenden, iordningställa handlingar inför och efter nämndsammanträden och arbeta med kvalitetssäkring genom hela processen • skriva protokoll under nämndens sammanträden • besvara frågor kopplade till ärendeprocessen, ärendehanteringssystemet och delegationsordningen • samordna utveckling av nämndprocessen och årlig revidering av delegationsordningen  • ingå i de nätverk som finns för nämndsekreterare, där ni tillsammans driver gemensamma förbättringsarbeten och stöttar varandra i arbetet.  • löpande kontakt med roteln gällande nämndärenden • visst utredningsarbete och framtagande av beslutsunderlag ingår också I arbetet ingår också att ge kontorets medarbetare utbildning och stöd i hur beslutsunderlag tas fram och utformas. Tillsammans med dina kollegor ansvarar du för utveckling, samordning och kvalitetssäkring av förvaltningens nämnd- och ärendehantering. Din kompetens och erfarenhet För att trivas och passa i rollen som nämndsekreterare söker vi dig som är serviceinriktad, noggrann med en väldigt god administrativ förmåga. Du har ett professionellt bemötande, är hjälpsam och du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem. Vidare är du duktig på att planera och strukturera ditt arbete samtidigt som du har lätt att prioritera om när omständigheter ändras. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men också disciplin att arbeta självständigt och resultatorienterat. Kvalifikationer för tjänsten: • Högskole- eller universitetsexamen som arbetsgivaren bedömer vara relevant för tjänsten. • Aktuell erfarenhet av nämnd- och ärendehantering i kommun eller region. • Goda kunskaper om kommunallagen och förvaltningsrätt. • Väldigt god förmåga att uttrycka sig tydligt och korrekt både i tal och skrift. • God datorvana och behärskar Office-paketet väl. Meriterande för tjänsten är om du har: • Arbetat i E-dok eller annat liknande ärendehanteringssystem • Erfarenhet av att ha arbetat med utredningsarbete i offentlig verksamhet I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid ovanstående kompetenser, personlig lämplighet och engagemang för tjänsten. Övrigt I den här rekryteringen arbetar vi utan ett personligt brev och vi bedömer din ansökan utifrån ditt CV och de frågor som du har besvarat i samband med din ansökan. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.  Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. På arbetsmarknadsförvaltningen så arbetar vi för att det ska vara lätt att utvecklas genom att byta enhet och arbetsplats. Det innebär att din anställning är i hela förvaltningen och att du kan komma att få nya uppdrag inom andra verksamheter där din kompetens behövs bäst.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb