Commercial Project Manager
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Chef Projektledare Kommersiell projektledare
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Till en av våra kunder, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Commercial Project Manager för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 12 mån månader via Unik Resurs med god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som Commercial Project Manager kommer du att arbeta tillsammans med projektledningsteamet och rapportera tillchef för Commercial Project Management. Du kommer att ha fullt ansvar för kommersiella/finansiella frågor och stödja den tekniska projektledningen i genomförandet av en definierad portfölj av serviceprojekt inom uppsatta mål, t.ex. kostnader, tid, kvalitet. Att säkerställa kundnöjdhet är också en av de viktigaste faktorerna. Hur du kommer att göra skillnad: • Du har fullt ansvar för alla kommersiella/finansiella frågor, inklusive men inte begränsat till hantering av redovisning, juridik, skatt, valutaväxling och NCM (New Collaboration Model). • Du hanterar och optimerar målinriktade finansiella resultat med professionell omsorg (t.ex. projektets bruttovinst, kassaflöde, tillgångar och finansieringsinstrument). • Du förbereder kommersiell dokumentation för regelbundna projektstatusmöten och säkerställer att de kommersiella projektuppgifterna är korrekta under projektets genomförandefas. • Du säkerställer att IFRS15, lokala GAAP-krav, rapporteringsriktlinjer och interna kontroller efterlevs. • Du säkerställer att projektböcker och register är korrekta, inklusive registrering av dessa i relevanta system, t.ex. SAP, vår egen projektdatabas, OnePM etc. • Du initierar fakturering i enlighet med projektets framsteg och avtalsvillkor. • Du säkerställer tillämpning och kontinuerlig hantering av finansiella garantier, säkerheter och projektsäkerheter. • Du stödjer PM i att identifiera och minimera icke-konforma kostnader samt upprätta en lämplig rapporteringsstruktur; stödjer implementeringen av lärdomar i både det egna projektet och organisationen i stort. • Du stödjer PM i att identifiera, utvärdera och bedöma risker och möjligheter, strategier och åtgärdsplaner. • Affärsresor kan vara nödvändiga. Om teamet: Finansavdelningen består av ett mycket diversifierat team med människor från hela världen och i olika åldrar. Vi tror på öppenhet, samarbete och kommunikation. Din profil Vad du tar med dig: • Relevant universitetsexamen • Professionell kommersiell kunskap och erfarenhet • Utmärkta interpersonella färdigheter, en helhetssyn och analytisk förmåga • Avancerade PC- och systemkunskaper såsom SAP och Microsoft-applikationer som Excel, Teams etc., visualiseringsverktyg som Tableau/Power BI är en fördel• Visar ägandeskap, nyfikenhet och ansvarstagande • Flytande engelska, svenska är en fördel Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Jessica Ferm070-410 63 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb