Arbetsledare till fastighetsservice
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Arbetsledare Teknisk förvaltare Byggarbetsmiljösamordnare
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Teknik- och fastighetsförvaltningen ansvarar för kommunens lokaler och fastigheter, hela vägen från planering av nybyggnadsprojekt till förvaltning och daglig drift. Vi ansvarar även för skötsel och utbyggnad av vatten och avlopp samt driftservice såsom städning, markservice, transport- och fordonsservice. Vårt mål är att bygga och förvalta hållbart och klimatsmart för att säkerställa en trygg och säker miljö för Botkyrkaborna. Vi levererar dricksvatten av god kvalitet och har miljöfrågorna i fokus. Vi är cirka 300 medarbetare som i våra olika funktioner arbetar med lösningar utifrån medborgarens fokus. Tjänsten och arbetsuppgifterna Som arbetsledare hos Teknik- och fastighetsförvaltningen kommer du att ansvara för att leda och strategiskt utveckla den dagliga fastighetsdriften tillsammans med fastighetsskötare och tekniker inom tillsyn, skötsel, övervakning samt felavhjälpande underhåll. Arbetsledaren ska bistå enhetschefen med förslag till förbättringar och redogöra för statistik inom sitt ansvar. I rollen som arbetsledare är du direkt underställd tekniska driftchefen och ingår i enhetens ledningsteam. Du har personal - och leveransansvar inom ditt ansvarsområde. Likaså bistår du den tekniska driftchefen i ekonomiska frågor och är behjälplig i samband med budget och prognosarbete. Du kommer också arbeta i nära relation med hyresgäster, medborgare och förvaltare vilket gör att vi lägger stor vikt vid samarbetsförmåga, lyhördhet och hög servicekänsla. Du leder och fördelar arbetet på ett effektivt sätt och skapar genom ett aktivt och inkluderande ledarskap en hög delaktighet i personalgruppen. Vidare verkar du för ett gott och utvecklande samarbete inom hela enheten och verksamhetsområdet tillsammans med andra kommunala förvaltningar och externa entreprenörer. Du hanterar löpande effektiviseringar av verksamheten samt planering av personal, drift och serviceåtgärder. Huvudaktiviteter • Samordning av arbetet inom gruppen och coacha medarbetarna. • Fördela ärenden och ansvara för felanmälningar, tillsyn, skötsel, felavhjälpande, övervakning system och se till att de utförs effektivt och med kvalitet. • Analysera och ta fram underlag med förslag till lösning av ärenden. • Dagliga driftmöten. • Identifiera risker i arbetsmiljön. • Arbetsplatsträffar. • Uppföljning av ärenden och ansvar. • Kunddialog. • Resultat och utvecklingsdialog. • Beredskap. Rollen är ansvarig för: • Personal. • Drift. • Att ärenden utförs och att analysunderlag tas fram. • Effektiviseringar och planering av verksamheten. • Uppföljning av ärenden och status samt beläggningsgrad. Rollen är involverad i följande: • Driftgenomgångar/överlämningar. • Serviceupphandlingar. • Identifiera förbättringar i fastigheten. Rollen har följande kontaktytor: • Kundtjänst & Internservice. • Driftservice. • Förvaltningens tekniska förvaltare. • Verksamheter i övriga förvaltningar. Vi erbjuder dig Hos oss får du möjlighet att vara med och utveckla en verksamhet där ditt ledarskap och din kompetens verkligen gör skillnad. Du blir en del av ett engagerat team i enhetens ledningsteam och får stöd av chefer och kollegor som värdesätter utveckling och nya idéer.  Vi arbetar i centrala Tumba i en modern och öppen arbetsmiljö med goda kommunikationer, vilket underlättar samarbete och dialog. Dessutom värnar vi om din hälsa och erbjuder friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Här får du utvecklas i en tjänst som kombinerar ansvar och samarbete med arbetsglädje och långsiktig utveckling. Du som söker till oss Krav: - Relevant teknisk universitets- eller högskoleutbildning eller teknisk gymnasial utbildning. - Flera års erfarenhet av relevant verksamhet. - Erfarenhet av personal - och arbetsmiljöansvar. - Dokumenterat goda ekonomikunskaper inom exempelvis kalkylering och beräkning av kostnader i antalet timmar/material. Arbeta med beläggningsgrad och schemaplanering. -  Utbildning i bättre arbetsmiljö, BAM. - God förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift. - B-körkort är ett krav. Meriterande: - Erfarenhet av arbete från bygg, el eller VVS branschen. - Erfarenhet från arbete med besiktningar, kontroll och service samt systematiskt brandskyddsarbete. - Erfarenhet från LOU-upphandlingar. - Mycket god IT-mognad. - Arbete med AFF. - Erfarenhet av verksamhetsutveckling. - Erfarenhet av projektledning.  - Utbildning i Byggarbetsmiljösamordnare, BAS P/U och erfarenhet av riskbedömning. Som person är du självständig, drivande och initiativtagande. Du har ett strukturerat förhållningssätt och en passionerad nyfikenhet för förändringsarbete och verksamhetsutveckling. Du är en lagspelare och trivs att arbeta tillsammans med andra, både med nära kollegor samt olika delar av organisationen. Du värderar samarbete högt och ser det som en naturlig del i arbetet. Vidare har du intresse och förståelse för kundens behov och ett utpräglat sinne för service och affärsmannaskap. Du är kommunikativ och pedagogisk i ditt sätt att kommunicera mot olika delar av förvaltningen, men en god förmåga att delegera och främja ansvarstagande hos dina medarbetare. Välkommen in med din ansökan

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk