Ekonomiadministratör
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Ekonomiadministratör
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 2 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 500 anställda och har 17 900 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Nu söker vi en ekonomiadministratör till universitetets verksamhetsstöd. Befattningen är en tillsvidareanställning vid enheten Redovisning och ekonomistyrning som är universitetets centrala ekonomifunktion. Enheten ansvarar bland annat för universitetets ekonomiska redovisning och ekonomiadministrativa processer samt förvaltning av universitetets ekonomisystem. Enheten bereder bland annat planeringsförutsättningar, budgetunderlag och årsredovisning. Som ekonomiadministratör ansvarar du för löpande ekonomiarbete såsom kund- och leverantörsreskontra, avstämningar och användarstöd i olika frågor. Du kommer också att hantera registervård, kravhantering, registreringar i ekonomisystemet och interna kontroller. Du kommer att samarbeta med och stötta de olika processerna inom enheten. Arbetsuppgifterna kommer att variera efter aktuellt behov. Kvalifikationer För befattningen krävs lägst ekonomexamen på gymnasienivå samt några års erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete och goda kunskaper i bokföring/redovisning. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska. Har du arbetat några år med kund- och leverantörsreskontra är det en merit, likaså om du har erfarenhet av support och användarstöd. Goda kunskaper i Excel är också en merit. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som kännetecknas av god samarbetsförmåga och stor känsla för service. Du är utåtriktad, arbetar självständigt, har ett strukturerat arbetssätt och är drivande i förändringsarbete. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är van vid att ta egna initiativ. Omfattning och ort Vi söker en ekonomiadministratör för tillsvidareanställning på heltid med placering i Luleå. Tillträde efter överenskommelse. Möjlighet finns till distansarbete upp till 40 procent. Provanställning kan komma att tillämpas. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Maria Öberg, chef Redovisning och ekonomistyrning, 0920–491018, [email protected]. Fackliga företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 19 november 2024 Referensnummer: 3660–2024

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-30
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb