IT Resource Management Specialist & Coordinator
Skicka ansökan 40 dagar kvar
Koordinator
40 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en kund i Linköping söker vi en IT Resource Management Specialist och koordinator inom Organisational Support där du bland annat kommer att arbeta med att utveckla och koordinera IT Resource Management-processen och de verktyg som används för att stötta processen inom affärsområdet. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som IT Resource Management Specialist och koordinator inom Organisational Support kommer du att:   - Arbeta med att utveckla och koordinera IT Resource Management-processen och de verktyg som används för att stötta processen inom affärsområdet. - Koordinera och leda Resource Management-möten. - Agera Business Solution Manager för Resource Request-flödet och ServiceNow-modulen som används. Här kommer du att agera kravställare för utveckling och stödja linjechefer och tjänsteägare i processen att beställa resurser. - Stötta linjechefer i Resource Request-flödet och vid behov agera som Queue Coordinator för inkomna förfrågningar. - Ansvara för utbildning och support till nya och befintliga linjechefer. - Samordna kommunikation gällande arbetssätt, processer och system. Din profil och kvalifikationen För att lyckas i rollen behöver du vara proaktiv, framtidsorienterad och ha ett stort intresse för resurshantering och kapacitetsplanering. Vi söker dig som har ett kundorienterat och affärsmässigt fokus, med ett gott analytiskt och problemlösande tänkande. Du är van att arbeta självständigt men är också en lagspelare. För att trivas hos oss behöver du vara serviceminded och gilla en dynamisk miljö där förutsättningarna kan förändras snabbt. Din viktigaste egenskap är att du har vilja, intresse och ett stort engagemang. Krav på erfarenhet: - Mycket god kommunikativ förmåga. - God förståelse för affärs- och ekonomistyrning. - Behärska svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. - Kandidatexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom informationsteknik eller närliggande område. - Erfarenhet av resurshantering inom IT och resurskapacitetsplanering. - Erfarenhet av linjechefsarbete, rekrytering eller konsultinköp. Erfarenhet av ServiceNow och Antura är meriterande. Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Mer om oss Centric är ett IT-företag med ca 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-10-30
Lön Fast och rörlig lön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Koordinator Projektledare Utbildningsledare Utbildningskoordinator
16 dec
Samordnare Controller It-controller Trafikutredare Projektcontroller Trafikkoordinator Avdelningscontroller
13 dec
Handläggare Administratör Kundhandläggare IT-administratör Webbadministratör Kundadministratör
13 dec