Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande vision är "Ett gott liv i en hållbar och växande kommun" och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt. Vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar. Att arbeta i en mindre kommun har många fördelar; närheten mellan människor ökar, liksom möjligheterna att påverka och vara delaktig i kommunens utveckling.
Vi söker just nu dig som är utbildad undersköterska och vill jobba som personlig assistent. Vi söker två tjänster, en tillsvidare och ett vikariat. Vikariatet pågår fram till 1 september 2025. Skriv i din ansökan vilken av tjänsterna du söker.
Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som personlig assistent är ett omväxlande och roligt arbete som innebär att du ska vara ett stöd och hjälp i brukarens dagliga liv och bistå vid vardagssysslor i och utanför hemmet. Arbetsplatsen är i brukarens hem eller där brukaren vistas.
Syftet med personlig assistans är att främja jämlikhet i levnadsvillkor och full delaktighet i samhällslivet och att den enskilde får möjlighet att leva som alla andra.
Som personlig assistent kommer du att arbeta nära individer med speciella behov. Arbetsuppgifterna är varierande och består bland annat av sysslor som förekommer i ett hem till exempel matlagning och andra hushållssysslor. Arbetet innebär också att du kommer att vara behjälplig vid personlig omvårdnad eller följa med på fritidsaktiviteter.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad undersköterska.
För att lyckas i rollen som personlig assistent bör du vara trygg, lyhörd och kunna sätta brukarens behov i centrum. Vi söker dig som är pålitlig, ansvarsfull och har en social empatisk förmåga. Andra viktiga egenskaper som vi efterfrågar är en mycket god samarbetsförmåga samt förmågan att följa de riktlinjer och rutiner som finns.
Som person måste du vara lyhörd för brukarens behov och vara beredd att satsa på ett arbete som kräver stort personligt engagemang. Du bör ha en god datorvana då vi arbetar i olika datasystem och dokumenterar löpande. Arbete inom hemtjänsten kan också förekomma i tjänsten.
Körkort B är ett krav för tjänsten.
Glöm inte att skriva vilken av tjänsterna du söker.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.