Avtalscontroller sökes till Stenungsunds kommun
Skicka ansökan 3 dagar kvar
Avtalscontroller
3 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. I sektor stödfunktioner ingår bland annat ekonomi, personal, administration och digitalisering, kommunikation och samordning samt service. Stödfunktionernas uppdrag är att underlätta för kommunens sektorer att fokusera på sin verksamhet.  Upphandlingsenheten är tillsammans med ekonomienheten och fastighetsenheten en del av ekonomifunktionen. Vi som arbetar på ekonomifunktionen strävar hela tiden efter att vara ett team där vi kompletterar varandra på ett bra sätt. Vi drivs av ett stort engagemang, glädje i arbetet och är inte främmande för utmaningar.  Upphandlingsenheten är ett stöd till verksamheterna i upphandlings- och inköpsfrågor samt leder, samordnar och utvecklar kommunens upphandlings- och inköpsverksamhet. Enhetens uppdrag är att genomföra upphandlingar, förvalta avtal, möjliggöra effektiva inköp samt biträda verksamheter och bolag med kvalificerad rådgivning i frågor som rör upphandling, inköp och avtal. Stenungsunds kommun är i stark tillväxt vilket ställer krav på vår upphandlings- och inköpsorganisation.  Då nuvarande avtalscontroller går på föräldraledighet söker vi en ersättare för ett tidsbegränsat uppdrag. ARBETSUPPGIFTER Drivs du av att göra bra affärer? Kul! Det gör vi på Stenungsunds upphandlingsenhet också och nu kan du bli en av oss för ett tidsbegränsat uppdrag i rollen som avtalscontroller. Som avtalscontroller i Stenungsunds kommun är du en strategisk och viktig medarbetare i arbetet med kommunens avtal och i kommunens utvecklingsarbete inom området. Upphandlingsenheten skapar mervärde till sina kunder genom att stötta och vägleda i den offentliga upphandlingen. Enheten arbetar också som stöd, rådgivare och kvalitetsgranskare i upphandlingsjuridiska och avtalsrättsliga frågor utifrån ett affärsmässigt perspektiv. Upphandlingsenheten kännetecknas av utveckling, nytänkande och ständiga förbättringar. Som avtalscontroller i Stenungsunds Kommun så finns det stor möjlighet att göra skillnad. Enheten består av nio medarbetare som stöttar kommunens verksamheter i alla frågor avseende inköp, upphandling, avtalsuppföljning, med mera. Rollerna på enheten är fördelade mellan upphandlare (med olika inriktningar), inköpare, e-handelssamordnare och avtalscontroller. Upphandlingsenheten i Stenungsund genomför även upphandlingar för Lilla Edets kommun, Stenungsundshem AB, Stenungsunds Energi och Miljö AB samt samverkar i hög grad med övriga grannkommuner. Från och med årsskiftet ingår även Tjörns kommun med helägda bolag i enhetens uppdrag. Som avtalscontroller i Stenungsunds kommun arbetar du självständigt med uppföljning av kommunens upphandlade avtal. Förutom uppföljning av priser, villkor och omfattning ingår det i uppdraget att administrera avtal, utföra SPEND-analyser och hantera prisjusteringar. I rollen ingår det att agera rådgivande vid avtalsfrågor, agera support vid inköpsfrågor samt utföra övriga för uppdraget relevanta arbetsuppgifter. Vikariat om ca 9 månader med start i januari till och med september 2025. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: - högskoleutbildning, yrkesutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten. - dokumenterad arbetslivserfarenhet av självständigt systematiskt uppföljningsarbete inom inköp. - kunskaper inom upphandlingslagstiftningen (LOU) är önskvärt. - grundläggande utbildning inom avtalsrätt är önskvärt - hög kommunikativ förmåga i både tal och skrift. - god analytisk förmåga - goda kunskaper i Excell och system som tex Power BI - B-körkort är önskvärt Eftersom arbetet är serviceinriktat och innebär många kontakter krävs det att du har mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga samt att du trivs med ett konsultativt arbetssätt. Vi förutsätter att du har en affärsmässig och analytisk förmåga samt är utvecklingsintresserad med ett positivt synsätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad, pedagogisk, noggrann och har förmåga att jobba självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har god datorvana. Vi ser gärna att du har erfarenhet av indexregleringar och datahantering.  Tjänsten är placerad i Stenungsund. Flexibilitet ska finnas att vid enstaka tillfällen bemanna kontoren i Skärhamn samt i Lilla Edet. Möjlighet till bil finns. Distansarbete erbjuds när utrymme ges. Upphandlingsenheten i Stenungsunds kommun är ett gott team och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och gruppens bredd. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-29
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb