Arbetsbeskrivning
Vi som jobbar på Hemtex brinner för att hjälpa människor att skapa ett trivsamt och inspirerande hem, därför erbjuder vi ett brett och inspirerande utbud av kvalitetsprodukter till bra priser. Hemtex grundades 1973 och är idag en av Sveriges främsta detaljhandelskedjor inom heminredning med rötterna stadigt förankrade i Sveriges textilhuvudstad, Borås. Vi har närmare 130 butiker och en växande e-handel i Sverige, Finland och Estland. Sedan 2019 är Hemtex en del av det norska bolaget Kid interiör. Kid/Hemtex gemensamma sortiment går därmed att handla i hela fyra länder och tillsammans har vi ca 280 butiker.
Nu söker vi en driven och engagerad E-commerce Manager till vårt servicekontor i Borås.
Är du den vi söker?
Hemtex är en av Sveriges främsta detaljhandelskedjor inom heminredning med ambitionen att göra det härligt att komma hem! Här blir du en del av ett framåtlutat bolag som vill fortsätta växa och utvecklas. Hos os på Hemtex värnar vi om en gemenskap och en prestigelös kultur där du som medarbetare ges möjlighet att vara med och påverka och vara delaktig i Hemtex fortsatta utveckling.
Till teamet på E-com söker vi nu en E-commerce manager. Som E-commerce manager är du ytterst ansvarig för vår hemsida i Sverige, Finland och Estland och säkerställer att den fungerar optimalt enligt strategi, mål och plan. Rollen innebär ansvar för omsättning och resultat, samt relevanta KPI:er. Som E-commerce Manager bevakar du trender och håller dig uppdaterad på framsteg inom E-handel i syfte att förbättra försäljning och kundupplevelse.
Du har personalansvar för fyra medarbetare på Servicekontoret i Borås, Viared och arbetar aktivt med att skapa en god arbetsmiljö och ett trivsamt klimat med stark teamanda. Som E-commerce manager på Hemtex arbetar du i matris där du är underställd VD, och rapporterar till Head of E-commerce & Customer experience. I rollen som E-commerce manager kommer du ha ett tätt samarbete med vårt huvudkontor och E-comteam i Norge.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av;
• Hantera och genomföra initiativ för att förbättra försäljningen och skapa en kundupplevelse i världsklass
• Förbereda sajten för kampanjer
• Hantera och genomföra leveransstrategi och returpolicys
• Leda och utveckla kundservice i Hemtex i linje med övergripande strategi
• Samarbeta med interna avdelningar för att säkerställa en bra kundresa
Din profil
För att trivas hos oss är du idérik, tänker nytt och ser lösningar och möjligheter i nya situationer. Du vill bli specialist på ditt område och söker med nyfikenhet och intresse upp nödvändig information. Du är flexibel och trivs i ett arbetsklimat med stundtals högt tempo som förutsätter initiativtagande och stort eget ansvar. Du är prestigelös, bjuder på dig själv och delar gärna med dig av din kunskap. Samtidigt är du en god lyssnare som tillåter andra likväl som dig själv att göra fel ibland.
För att lyckas i rollen som E-commerce Manager krävs att du är analytisk och strukturerad och har ett starkt driv att leverera en kundupplevelse av högsta kvalitet genom hemsidan inom respektive segment. Du trivs i en roll där du arbetar både operativt och strategiskt.
Du har en kandidatexamen inom relevant utbildningsområde och kvalificerad erfarenhet av liknande roller där du haft det yttersta ansvaret för P&L på E-com. Du besitter goda ledarerfarenheter och en god kommunikativ förmåga på svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Som person ser vi att du är drivande och har en god förmåga att planera och leda ett team. Du är duktig på att skapa engagemang och är tydlig i din kommunikation.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi tror att en blandning av erfarenhet och bakgrund bidrar till en dynamisk och kreativ arbetsgrupp, därför eftersträvar vi på Hemtex mångfald och jämställdhet.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som startar med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan datum för sista ansökning löpt ut. Har du frågor om tjänsten, kontakta Head of E-commerce & Customer experience Øyvind Haagensen,
[email protected], eller HR-chef Maria Bjerner,
[email protected].
Välkommen att söka tjänsten hos oss på Hemtex. Din ansökan ser vi fram emot snarast, men senast den 28 november.