Arbetsbeskrivning
Uddevalla – en plats för hela livet
Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service.
Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla.
Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur.
Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss!
Om Bemanningsenheten
Vi är en enhet med undersköterskor och stödassistenter som fungerar som en resursförstärkning inom Socialtjänsten och kommer i första hand att vara resurser vid akuta vakanser.
Arbetsområdena är funktionshinder, socialpsykiatri, personlig assistans och äldreomsorg. Vid behov kan det behövas arbetas över gränserna.
Om jobbet
Tillsammans med dina trevliga och duktiga kollegor på Bemanningsenheten arbetar du med att tillgodose service, omsorg och vårdbehov för att göra det bästa för brukaren i dennes vardag. Du kommer att utföra delegerade hälso- och sjukvårdsuppgifter enligt hälso- och sjukvårdslagen.
Vi arbetar med kvalitetssäkring, verksamhets- och kompetensutveckling och självklart deltar du i detta.
Vad ska du göra?
Arbetsuppgifterna som undersköterska
- I arbetet inom äldreomsorgen är du med och skapar en meningsfull och trygg vardag för våra brukare.
- Du arbetar utifrån ett professionellt förhållningssätt med omsorgs- och omvårdnadsuppgifter hos personer med ett beviljat biståndsbeslut enligt socialtjänstlagen.
Arbetsuppgifterna som stödassistent
- Som stödassistent på boende med särskild service LSS, socialpsykiatri eller med personlig assistans arbetar du i de boendes hem med att ge stöd, service och omvårdnad enligt LSS samt med aktiviteter utanför huset.
I uppdraget som undersköterska/stödassistent ingår det att bidra till din egen, gruppens och verksamhetens utveckling. Hos oss behöver du vara flexibel och serviceinriktad, både vad det gäller arbetstider och arbetsplatser då arbete sker över verksamhetsområdena.
Som person är du
- Trygg i dig själv
- Strukturerad och kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad med stort personligt engagemang
Arbetet som undersköterska/stödassistent i Bemanningspoolen ställer även höga krav på eget ansvar, flexibilitet och en professionell framtoning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kvalifikationer
- Du är utbildad undersköterska och/eller stödassistent
- Du har B-körkort för manuell växellåda och tillgång till egen bil
- Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom liknande verksamheter
- Du har god datakunskap och behärskar svenska i tal och skrift.
Villkor
Språkbedömning är en del av rekryteringsprocessen och kommer genomföras innan eventuell anställning.
Anställningarna i Bemanningspoolen kommer att grundas på bilaga D i Allmänna bestämmelser (AB) vilket innebär att du ska ha ett arbetstidsschema, som bland annat anger fridagar och huvudsaklig arbetstidsförläggning ett så kallat normalschema. Bemanningspoolen innebär även oregelbundna arbetstider och arbete varannan helg. Det utgår ett lönetillägg på 2000 kr för de som anställs i bemanningspoolen.
Urvalet pågår löpande och rekrytering kan komma att göras innan ansökningstiden har gått ut så välkommen med din ansökan redan idag!
__________________________
För tjänster där legitimation/giltigt bevis från Socialstyrelsen på skyddad yrkestitel krävs ska detta lämnas in före anställning.
Språkbedömning genomförs för vissa yrkesgrupper innan anställning kan bli aktuell.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill.
Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.