Ekonomiassistent till Helsingborg
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Ekonomiassistent
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent till ett uppdrag i Helsingborg med start i januari 2025 och fram till februari 2026!

Vi söker en ekonomiassistent till vår kund Helsingborgshem. Detta är ett konsultuppdrag sompåbörjas i mitten av januari 2025 och pågår till mitten av februari 2026 med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgraden är heltid100%.

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 lägenheter i över 30 bostadsområden. De strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov.

Om uppdraget

Du kommer att vara en del i ettteam på 7 personer där du får en blandning av enskilt arbete och samarbete, båda med stort eget ansvar och driv. Med mer än 60 000 fakturor som skall hanteras och den komplexitet som fastighetsbranschen innebär tycker du är en rolig utmaning. Du tycker om fortlöpande återkommande hantering av fakturor och gillar tekniska system och lösningar. Men om det någon gång krånglar så arbetar och löser du det med god positiv energi och uthållighet.

Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent är du en viktig del av organisationen och ingår i redovisningsteamet. Du stöttar upp och guidar kollegor i det dagliga arbetet med fakturor, betalningar och redovisningsfrågor med fokus på leverantörsfakturorna.

Du kommer bland annat att arbeta med:

  • Hantering av inkommande leverantörsfakturor via Inexchange, PDF och papper
  • Leverantörsregistret; kontroll, upplägg, uppdatering och stängning
  • Utbetalningar och överföringar mellan bankkonton
  • Återrapportering av leverantörsbetalningar
  • Påminnelsehantering och kontakter med externa leverantörer
  • Support till den interna organisationen och användare
  • Uppläggning och justering av återkommande fakturamallar samt liknande fördelningsmallar
  • Delta i förbättringsarbete och övriga arbetsuppgifter inom leverantörsreskontraprocessen

Som ekonomiassistent är du ansvarig att stämma av utvalda balanskonton och delta aktivt i månads-, tertials- och årsbokslutsarbetet. Vi söker dig som älskar leverantörsfakturor, ordning och reda, tekniska lösningar och logiska system! Du kommer ocksåhålla i interna utbildningar inom ditt område.

Dina kvalifikationer

  • Ekonomiutbildning på minst gymnasienivå
  • Flera års erfarenhet från liknande befattning som ekonomiassistent
  • Van och avancerad användare av Excel
  • Erfarenhet från Visma DCE och Visma Business eller andra större fakturahanteringssystem och ekonomiprogram.

För att lyckas i rollen krävs därför att du är tydlig, kommunikativ och trygg i ditt sätt att arbeta. Att vara strukturerad, noggrann och analytisk är självklara egenskaper, att du dessutom är prestigelös och kan se till teamets bästa är naturligt för dig. För dig är det naturligt att kombinera ett glatt humör med en positiv inställning i ditt möte med kollegor i det dagliga arbetet.

Meriterande

  • Erfarenhet av inköpsordersystem
  • Tagit del av kontinuerliga kurser och uppdateringar gällande redovisningsregler, moms, K3 och liknande
  • Arbetat i fastighetsbolag

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-10-28.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-175 40 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-24
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk