Teknisk handläggare och koordinator till kund i Sundbyberg
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Koordinator Handläggare Ärendehandläggare Teknisk handläggare
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Som Teknisk Handläggare/ärendekoordinator innebär ditt arbete ett ansvar att ta emot, behandla samt svara på till enheten inkomma ärenden och förfrågningar. Detta arbete genomförs genom att söka och ta avstamp i interna riktlinjer samt gällande normer och lagar. En viktig del av arbetet är att hålla en dialog med kollegor för att hämta in information och remissa ärenden inför yttranden och svar. Ärenden handlar många gånger om förfrågningar från externa parter – till exempel andra myndigheter, entreprenörer eller fastighetsägare.

Arbetsuppgifter
  • Handlägga/administrera inkomna ärenden gällande förändringar i kringliggande anläggning, svara på internremisser, svara på frågor från allmänheten.
  • Besvara och löpande uppföljning av varje ärende.
  • Ansvara för att i aktuellt ärende upprätta svar tillsammans med underhållsingenjörerna/teknikspecialister utifrån det förädlade underlaget.
Obligatoriska krav:
  • Tekniskutbildning på gymnasie nivå.
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av handläggning eller ärendehantering inom tekniksektorn.
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av uppdrag med interna och externa kontaktytor. 
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av karttolkning (minst 50 % av uppdraget ska ha innefattat karttolkning)
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ritningstolkning (AutoCad eller motsvarande)  
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av Office-paketet
  • Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift. 
Mervärdeskrav
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ArcGis Pro/ArcGis online
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av IFS
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av W3D3
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ServiceNow
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet  av jordningsteknik inom kraftledning/luftledning/kablar
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbeten inom kraftledning, station eller kabel

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk