Har du gedigen erfarenhet inom HR och drivs av att hjälpa bolag att sätta rutiner och processer framåt? Vill du vara med på en spännande resa i ett växande bolag där du får stötta upp med allt från lönekartläggning, skapande av personalhandbok till att sätta mer övergripande processer för deras fortsatta HR-arbete?
Om företaget
Vår kund är ett bolag verksamt inom konsultbranschen.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som HR-ansvarig hos vår kund kommer du att spela en central roll i att sätta rutiner och processer när det kommer till bolagets HR arbete framåt. Du kommer att få göra en egen genomlysning av bolaget och skapa de processer bolaget behöver framåt för ett lyckosamt HR arbete.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
• Skapa HR relaterade processer och rutiner framåt
• Onboarding av nya medarbetare
• Göra lönekartläggning och skapa lönekriterier
• Skapa underlag och mallar för utvecklings- och lönesamtal
• Arbetsrättsligafrågor
• Hantering av medarbetarhälsa och rehablitering
• Stötta mellanchefer i deras arbete framåt
Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet från att ta fram HR processer för ett företag och har arbetat med ovan nämna uppgifter. Du är driven i ditt arbete och kan snabbt skaffa dig en överblick över bolagets nuvarande position samt själv kartlägga vilka processer som kan utvecklas för att få ett fungerande HR arbete framåt för just detta bolag.
Vidare ser vi gärna att du är en öppen, inkännande och lyhörd person som brinner för att arbeta med människor. Du är engagerad i din roll, är förtroendeingivande och har lätt att interagera med, samt entusiasmera medarbetare på alla nivåer. Vår kund är ett bolag med en stark familjär företagskultur där din ödmjukhet tillsammans med din lyhördhet och inkännande förmåga kommer att vara viktiga verktyg.
Framgångsfaktorer
• Gedigen erfarenhet i att driva fram fungerande HR-processer
• Flera års erfarenhet av ovan nämnda arbetsuppgifter
• Kommunikativ, förtroendeingivande och ödmjuk
• Brinnande intresse för människor och att skapa en positiv företagskultur
Om oss
Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på uthyrning och rekrytering av Ekonomer. Vi är helt enkelt experter på Ekonomer! Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Instagram (www.instagram.com/resultatab).
Ansökan
START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Deltid, 60%
PLACERING: Göteborg, City
LÖN: Enligt överenskommelse
KONTAKT: Tina Kimming
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-11-15
Detta är en tillsvidaretjänst där du blir rekryterad och anställd direkt hos vår kund. Låter detta som en intressant utmaning? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpande då tjänsten ska tillsättas inom kort. Har du frågor är du välkommen att kontakta Tina Kimming, 072 - 309 08 77.