Administrativ Inköpare till södra Göteborg
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Inköpare Administratör Inköpsadministratör
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Gillar du att jobba med inköpsadministration och att ha kontakt med personer både internt och externt? Är du en driven och strukturerad person med kommersiellt tänk som kan skapa ordning och reda? Då ska du läsa vidare. Start: Jan 2025 Slut: Dec 2025 Plats: Billdal Arbetsbeskrivning: För ett längre uppdrag som inköpsadministratör i södra Göteborg (Billdal) söker vi nu dig som är en duktig administratör med sinne för inköp och gillar att hålla ordning och reda. Du kommer att ha kontakt med kollegor både i Sverige och utomlands - där av behöver du tala och skriva både svenska och engelska flytande. Du kommer driva ditt eget arbete och behöver kunna ställa krav så att du själv kommer vidare i och du tar för dig när så finns möjlighet. Arbetsuppgifterna är övervägande administrativa - skapa och uppdatera artiklar i artikelregistret. Men du kommer också få använda ditt helhetstänk inom inköp för att utveckla och effektivisera den kommersiella sidan av arbetet. Du kommer skicka och bevaka offertförfrågningar till leverantörer för att sedan göra sammanställningar, analyser och presentera dessa för inköpschefen. I rollen ingår även att beställa kontorsmaterial, hålla löpande kontakt med leverantörer för planering av framtida samarbeten, driva utredningar av tex felaktiga leverantörsfakturor. En viktig del av jobbet är att identifiera projekt som kan leda till kostnadsbesparingar eller ge uppslag till marginalförbättringar. Vem är du: För att trivas i den här rollen behöver du ha en drivande personlighet som gillar att ta för dig. Du får gärna ha "lite skinn på nästan" och våga ställa krav på andra. Du gillar att jobba brett med både administrativa arbetsuppgifter och samtidigt utveckla inköpsarbetet och använda ditt affärssinne för den kommersiella biten. Har du ett tekniskt intresse och har erfarenhet av att läsa ritningar är det meriterande. Intresserad? För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vi tar inte emot ansökningar via mail. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller via telefon 031-617235. Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Vi ser fram emot din ansökan! Om Jeffersonwells Som konsult hos Jeffersonwells får du möjlighet att utveckla dina kunskaper på uppdrag hos några av Sveriges största företag inom många olika branscher. Vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Du och din personliga konsultchef utvecklar en karriärplan med utgångspunkt i just dina mål och de kompetenser du vill utveckla. Jeffersonwells erbjuder dig en anställning inom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Solna
Heltid
Administratör Avdelningsadministratör
Idag
Koordinator Administratör Office Manager
Idag