Verksamhetsutvecklare
Skicka ansökan 15 dagar kvar
Verksamhetsutvecklare
15 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en viktig kugge i ett kompetent team och bygga en helt ny enhet? Har du erfarenhet av att utveckla processer och rutiner inom kundservice, handläggning eller kontroll av utbetalningar? Vill du bidra till samhällsnytta och skapa en meningsfull fritid för barn och unga? Då kan denna roll vara något för dig. Nästa år lanserar myndigheten Fritidskortet, en digital tjänst för betalning av fritidsaktiviteter som idrott, kultur och friluftsliv. Fritidskortet riktar sig till barn och unga i åldrarna 8-16 år och ska ge dem möjlighet till en meningsfull fritid tillsammans med andra. Enheten för Fritidskort ansvarar för att göra detta möjligt. Om tjänsten E-hälsomyndigheten söker nu flera verksamhetsutvecklare som ska utveckla processer, rutiner och arbetssätt inom kundservice, handläggning och kontroll av utbetalningar. E-hälsomyndigheten strävar efter att kundresan ska vara smidig och enkel för vårdnadshavare och fritidsföreningar och att den digitala kanalen är den primära kundmöteskanalen. Samtidigt ska myndigheten säkerställa korrekta utbetalningar. Du kommer att samarbeta med kollegor inom kundservice, handläggning, utbetalning och kontroll. Tillsammans med utvecklingsteam säkerställer du den digitala användarupplevelsen för handläggare och kunder. I rollen ingår att ta fram underlag för beslut eller information till myndighetens ledning. Ditt utvecklingsarbete kan även innebära samarbete med externa myndigheter och intressenter. Du kommer att spela en central roll i att forma och utveckla verksamheten för Fritidskortet från grunden. Om dig Vid rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, eftersom de är viktiga för hur du kommer att trivas och lyckas i rollen. Vi söker dig som är analytisk, strukturerad, kundfokuserad och trivs med att driva förändring. Rollen kräver stort ansvarstagande och mycket god förmåga att leda dig själv och andra. Du är kommunikativ och kan pedagogiskt förmedla analyser och motivera kollegor i förbättringsarbetet. Du har god samarbetsförmåga och är van att arbeta både självständigt och i team. Du motiveras av att skapa en kundupplevelse i toppklass.       Vi söker dig som har: • Minst ett års studier vid högskola inom offentlig förvaltning, ekonomi, juridik eller motsvarande • minst två års erfarenhet av utvecklingsarbete inom kundservice, handläggning och/eller kontrollverksamhet • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift     Det är meriterande för tjänsten om du har:  • erfarenhet av att leda utveckling av kundresan och den totala kundupplevelsen i samarbete med interna och externa aktörer • erfarenhet av handläggning på myndighet • erfarenhet av att jobba i ärendehanteringssystem Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss:  Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av: Uppdragsledare Angelica Hedberg: 010-106 08 47, HR-specialist Matilda Lyngell: 010-106 09 92, Fackliga representanter: Fabian Göransson, Saco: 010-458 62 34 Ingela Gångfeldt, ST: 010-458 62 90. Rekryteringskonsult, Experis: Magnus Hallberg, [email protected], 040-660 63 14. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 6 november 2024. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 400 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av Experis på uppdrag av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 5
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk