Teknisk Förvaltningskonsult - En ny och spännande roll på Hogia!
Är du redo att ta nästa steg inom teknisk fastighetsförvaltning? Vi söker nu en Teknisk Förvaltningskonsult som vill arbeta med både strategiska och operativa uppgifter inom underhålls- och skötselplanering.
Rollen passar dig som är i början av din karriär med stor möjlighet att växa i takt med att vårt kundunderlag utökas.
Dina arbetsuppgifter:
I den här rollen kommer du att:
- Bearbeta potentiella kunder och bygga kontakter inom Fastighetsbranschen
- Utföra underhåll- och skötselplanering för fastigheter med stöd från en senior mentor
- Arbeta med projektering, projektledning och byggledning i pågående uppdrag
Du kommer att ha nära stöd och mentorskap under din första tid för att säkerställa att du lyckas i din roll och levererar hög kvalitet till våra kunder.
Vi tror att du har:
Erfarenhet från byggnadsteknik eller fastighetsförvaltning, till exempel som fastighetsskötare, arbetsledare inom bygg, fastighetsingenjör eller relevant eftergymnasial utbildning
- Förståelse för underhålls- och skötselplanering inom teknisk förvaltning av fastigheter
- Erfarenhet av projektledning eller entreprenader är starkt meriterande
- Det är ett plus om du har arbetat som konsult och har erfarenhet av AFF 15 samt entreprenadjuridik.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som:
- Är noggrann, ansvarsfull och har ett starkt eget driv
- Har en säljande förmåga - du har lätt för att uttrycka dig tydligt och engagerande både i tal och skrift på svenska
- Har förmågan att arbeta självständigt och tar ansvar för dina beslut men också när teamarbete är att föredra
- Är pedagogisk och metodisk, med en vilja att skapa ordning och kvalitet i ditt arbete
Varför oss?
Hos oss får du möjligheten att utvecklas inom teknisk fastighetsförvaltning i en ny spännande funktion på Hogia. Med stöd av erfaren kollega får du verktygen att bli en nyckelperson i vår verksamhet som vi tror kommer att växa rejält de närmsta åren. Vi erbjuder dig en spännande roll där du kan växa och utvecklas både personligt och professionellt.
Att jobba hos oss
Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det. Gillar du att samtala över en kopp kaffe har du över 650 kollegor på plats som gärna vill veta mer om dig.
Låter detta som din nästa utmaning? Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, tveka därför inte att skicka in din ansökan!
Om Hogia-gruppen
Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.