Upphandlare
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Upphandlare
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat med upphandling inom offentlig sektor? Har du goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling samt det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal? Sök då tjänsten som upphandlare till vår kund inom offentlig sektor i Göteborg!

Som upphandlare kommer du att vara en av förvaltningens specialister i inköpsfrågor samt leda och stötta förvaltningens verksamheter till hållbara och effektiva inköp. Arbetet sker i nära samarbete med administratörer, chefer och beställare.

I arbetsuppgifterna ingår att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar samt att utveckla och implementera inköpsstrategier och policys. Du arbetar med förbättringsarbete och intern kontroll av inköpsprocessen. Dessutom kan du komma att genomföra uppdrag, analyser och utredningar, leda projekt samt handlägga ärenden inom ekonomi-, inköps- och avtalsområdet.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Detta är ett konsultuppdrag med start 2024-11-18 och kommer att löpa till 2025-06-30. Intervjuer kommer att ske löpande, så ifall du är intresserad av tjänsten sök redan idag!

Ansvarsområden

  • Genomföra förnyade konkurrensutsättningar
  • Direktupphandlingar
  • Utveckla och implementera inköpsstrategier och policies
  • Intern kontroll av inköpsprocesser
  • Handlägga ärenden inom ekonomi- inköps och avtalsområdet

Kvalifikationer

• Eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling eller högskoleexamen i ekonomi.

• God kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal.

• Tidigare erfarenhet av arbete med inköp/upphandling inom offentlig verksamhet.

• Erfarenhet av självständigt arbete inom inköps- /upphandlingsområdet.


Personliga egenskaper: 

• Du har förmågan att förmedla information och idéer klart och effektivt, både muntligt och skriftligt, och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation.

• Du sätter tydliga mål, planerar i tid och arbetar organiserat för att slutföra och följa upp arbetet.

• Du identifierar och analyserar problem effektivt, ser samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

Erfarenhet

Offentlig upphandling
Inköpsprocess

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk