Operativ inköpare
Skicka ansökan 105 dagar kvar
Inköpare Operativ inköpare
105 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

Är du en drivande och resultatorienterad person med erfarenhet av inköp? Vill du jobba i en central roll med både operativa och taktiska inköpsfrågor? Då är det dig vi letar efter!

Till en kund söker vi nu, en operativ inköpare till ett engagerat team. Här blir du en viktig länk i en försörjningskedja och får chansen att vara i en spännande miljö tillsammans med härliga kollegor.  

Om du tror att du är den kvalificerade och engagerade individ vi letar efter, ser vi fram emot din ansökan. Du kommer att få möjligheten att utvecklas i en spännande och dynamisk arbetsmiljö där ditt bidrag spelar en viktig roll i företagets fortsatta utveckling och framgång.

Varmt välkommen med din ansökan innan 5 november 2024. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig en mängd karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden

Som inköpare har du en central roll i organisationen, du jobbar nära flödet, ansvarar för att planera beställningar, genomföra inköp av varor och tjänster samt hantera betalningar och fakturor. Du kommer också att vara involverad i reklamationsärenden och arbeta med prisförfrågningar.

I din vardag kommer du att arbeta med både taktiska och operativa inköpsfrågor, med ett stort fokus på noggrannhet. Sköta leverantörs- och kundrelationer och ha förmågan att utveckla dem för att säkra konkurrenskraftiga priser, leveranstider och hög produktkvalitet. Dessutom kommer du som inköpare att arbeta nära produktions- och lagerteamet för att optimera lagerhållningen och ansvara för de kortsiktiga inköpsbehoven. 

Kvalifikationer

För att vara trivas i rollen tror vi att du har:

  • Utbildning inom inköp, t.ex. YH-utbildning inom inköp eller högskoleexamen i ekonomi, logistik eller liknande område
  • Minst 1 års relevant arbetslivserfarenhet inom inköp eller liknande befattning
  • Goda kunskaper i Office-paketet
  • Förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska

Som person tror vi att du är en anpassningsbar lagspelare som är van att arbeta i en föränderlig miljö. Du driver dina egna uppgifter som inköpare självständigt och har lätt för att bygga relationer med både leverantörer och kollegor. Du gillar att arbeta där det händer och har inga problem med att hugga i där det behövs.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-22
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk