Warehouse Production Planner
Skicka ansökan 32 dagar kvar
Produktionsplanerare
32 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Vi söker nu en Warehouse Production Planner till vår partner Maurten, verksamma inom industrin för sportnutrition. Som Warehouse Production Planner kommer du att vara ansvarig för att övervaka inköp av råvaror och hantera lagerproduktionsverksamheten. Rollen är avgörande för att optimera och hantera flödet av varor inom företagets supply chain, med särskilt fokus på lagerproduktion.

Du kommer att tillhöra inköpsteamet men arbeta nära interna parter för att effektivt prognostisera, planera och säkerställa höga kvalitetsstandarder. I denna roll kommer du även att vara ansvarig för kostnadsanalyser samt att driva initiativ för att minska kostnader och öka den operativa effektiviteten, både före och efter produktionen. Rollen kräver ett tätt samarbete med olika de olika lagerenheterna för att säkerställa att kapacitet och material är tillgängliga utifrån verksamhetens säljprognoser. Arbetet kräver att man aktivt arbetar med forecasts om 3 månader i taget. Du kommer att arbeta i nära samarbete med team på både huvudkontoret i Göteborg och produktionsplatser i Holland och USA. Några resor till dessa platser kan förekomma under året.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Planera och koordinera lagerproduktionen samt säkerställa att order och produkter packas och levereras i tid
  • Arbeta nära sälj- och finansorganisationen för att följa upp prognoser och säkerställa att produktionen möter efterfrågan
  • Hantera lagerplanering och optimera logistiska flöden
  • Säkerställa att produktionen följer företagets kvalitetskrav och riktlinjer
  • Samverka med produktionspersonal i Holland och USA och följa upp produktionsstatus
  • Analysera och följa upp säljprognoser
Vi söker dig som:
  • Har erfarenhet inom operativt inköp, logistik eller liknande roller - gärna inom lagerplanering
  • Har goda analytiska kunskaper och förmågan att arbeta med säljprognoser och lageroptimering
  • Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
  • Är en lagspelare med stark kommunikationsförmåga, som trivs i en dynamisk och växande organisation

Denna roll kräver att du är strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du har ett öga för detaljer och är van vid att arbeta med långsiktiga planeringsprojekt. Eftersom du kommer att ha många kontaktytor, både internt och externt, är det viktigt att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Vi tror också på att du kännetecknas av ett stort driv och självledarskap, där projekten du tar dig an alltid genomförs med största engagemang. Vi tror därför också på att du har förmågan att bibehålla en stark motivation, trots perioder där arbetet antar en mer monoton karaktär.

Om vår partner:

Maurten är ett snabbt växande bolag som idag består av 80 medarbetare spridda över världen. Idag är de verksamma i 8 länder med huvudkontor i Göteborg, där de flesta administrativa rollerna återfinns. Maurten utvecklar avancerad sportnutrition som främst riktar sig till uthållighetsidrottare som löpare, cyklister och triathleter. Deras produkter, däribland bars och energigels, bygger på en unik hydrogelteknologi som gör att kolhydrater kan tas upp effektivt i kroppen utan att orsaka besvär. Denna teknik gör det möjligt för atleter att få i sig höga mängder energi under ansträngande aktiviteter, vilket kan förbättra prestation. Företaget är välkänt bland elitidrottare och deras produkter används ofta i professionella tävlingar, såsom maraton och cykellopp. Maurtens fokus är att tillhandahålla energi med minimal påverkan på magen och utan onödiga tillsatser, vilket gör deras produkter särskilt populära inom uthållighetsidrotter där energitillförsel och komfort är kritiska faktorer. Läs mer om Maurten och deras verksamhet här: https://www.maurten.com/

Om anställningen:

Inledningsvis avser anställningen täcka ett föräldravikariat, med avsikt att övergå till en anställning direkt hos Maurten i inköpsteamet därefter. Ambitionen är då att forma en potentiell ny roll tillsammans under Q4 2025.

Övrig info:
  • Omfattning: Heltid, med möjlighet till hemarbete upp till 3 dagar/v.
  • Start: Början av december
  • Placering: Gibraltargatan 1, Göteborg
  • Kontaktperson: Hanna Lundblad
  • Lön: Fast månadslön

Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-21
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb