Uppgifter och Ansvar
I rollens om IT Service Manager är ditt ansvar att följa upp hela leveransportföljen för IT-tjänster och relaterade avtal gentemot alla intressenter inom organisationens IT och affärsverksamheten. Du kommer därtill skapa och uppdatera tydliga leveransavtal för verksamheten för att säkerställa att kundernas nuvarande och framtida tjänstenivåkrav identifieras, dokumenteras och upprätthålls. Övervaka förändrade affärsbehov och deras uppfyllelse och kommunicera dessa förändringar till rätt intressenter. Operativt ansvarig för att driva och samordna eskalationslösningar och uppföljning baserat på IT-åtaganden gentemot verksamheten. Säkerställ samordning mellan IT och affärsintressenter genom proaktiv uppföljning. Proaktivt och reaktivt initiera och säkerställa förbättringsinitiativ för alla IT-tjänster (fasta/variabla) tillsammans med organaisationens IT och affärsverksamheten. Tillhandahålla frekvent verksamhetsspecifik rapportering (budget, kundnöjdhet, ärenden) och analys samt initiera åtgärder för att driva ökad kundnöjdhet. Driv initiativ för förbättring av tjänste- och kostnadsprestanda och säkerställ genomförandet av förbättringsinitiativ tillsammans med verksamheten.
Skallkrav:
Meriterande:
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.