Enhetschef kundtjänst
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Enhetschef Kundtjänstmedarbetare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Kundtjänstenheten Kundtjänstenheten på avdelning verksamhetsstöd på Teknikförvaltningen är viktig för våra medborgare. Vår kompetens och höga tillgänglighet i kombination med rättssäker service och respekt för varje individ är viktigt för att våra kunder ska ha förtroende för våra verksamheter. Vi jobbar för våra medborgare med unika situationsanpassningar som innebär att man lär sig något nytt varje dag. Kundtjänstenhetens uppdrag består i att ge service till medborgare och näringsliv via bland annat telefon och e-post i frågor om sophämtning, upplåtelse av offentlig plats, markfrågor, kollektivtrafik, vatten- och avlopp, ändring av abonnemang/tjänster, fakturafrågor samt ta emot kundsynpunkter och felanmälan. Vi är ett gäng glada, kreativa och snabbtänkta medarbetare med olika kompetenser. Någon har systemansvar, någon tar hand om våra rutiner och några svarar i telefon - våra olikheter är vår styrka. Vi samarbetar med Regionupplysningen där vi bland annat stödjer varandra vid behov. Nu söker vi en ny enhetschef som ska fortsätta leda verksamheten och dess utveckling framåt. Dina arbetsuppgifter Som enhetschef för kundtjänst har du det övergripande ansvaret för att leda, driva och utveckla kundtjänsts arbete på såväl kort som lång sikt. Vi arbetar med ett verksamhetsnära och tillitsbaserat ledarskap och du kommer att ha arbetsmiljöansvar för cirka 14 medarbetare med medarbetarsamtal, arbetsplatsträffar, lönesamtal och individuella kompetensutvecklingsplaner. Du ansvarar för rekrytering och planering av introduktion för nya medarbetare. I rollen ingår även budgetansvar med ekonomisk planering och uppföljning. I din roll som enhetschef förväntas du skapa, upprätthålla och vidareutveckla ett gott samarbete med interna och externa kunder, kontakter och nätverk. I rollen ingår ansvar för att utveckla stödsystemen på kundtjänst. Vidare innebär rollen också att aktivt delta i avdelningens ledning där du bidrar till avdelningens, förvaltningens och Region Gotlands utveckling som helhet. Vem är du? Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig samt har erfarenhet av ledarskap. Det är meriterande om du har utbildning inom ledarskap, arbetsrätt, arbetsmiljö och/eller konflikthantering. Det är även meriterande om du har arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet, chefskap, kundtjänstarbete och/eller utvecklingsarbete. Vi ser det även som en styrka om du har genomgått Region Gotlands Vägen till Ledarskap. Som ledare är du lugn, tydlig och har lätt att skapa engagemang och motivera dina medarbetare. Du är serviceinriktad och har lätt för att förstå, nå och samarbeta med andra. Du är strukturerad och har god förmåga till helhetssyn i ditt arbete. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar – du ser möjligheter i förändringar och kan fatta snabba beslut när det krävs. Om teknikförvaltningen Som en del av Region Gotland förvaltar och utvecklar teknikförvaltningen infrastruktur med hög driftssäkerhet och inriktning mot ett hållbart samhälle. Vi erbjuder även försörjningstjänster för Region Gotlands verksamheter. Tillsammans arbetar vi med medborgare, näringsliv och regionens verksamheter i centrum. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 6700 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.  Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb