Handläggare med inriktning inköp, upphandling och avtal

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Förskoleförvaltningen är en liten fackförvaltning med ett stort och viktigt uppdrag. Hos oss får du vara med och bidra till att alla Stockholms förskolor håller en god kvalitet, såväl kommunala som enskilt drivna. Tillsammans med förskoleverksamheterna i staden sätter vi fokus på att våra yngsta stockholmare ska möta en trygg och likvärdig miljö i förskolan. På förskoleförvaltningen jobbar kunniga och engagerade kollegor inom en mängd expertområden såsom tillsyn och tillståndsprövning samt utveckling inom förskolans alla sakområden. Organisationen är under uppbyggnad och det finns en stor möjlighet för dig att vara delaktig och påverka. Förvaltningens kontor ligger på Kaplansbacken på Kungsholmen. Välkommen till oss Avdelningen för ekonomi och styrning arbetar förvaltningsövergripande med att ge stöd till förvaltningens ledning och dess verksamhet inom områden som ekonomi och redovisning. Inom avdelningen hanteras ersättning och bidrag gentemot i huvudsak fristående förskoleverksamheter och pedagogisk omsorg. Avdelningen bidrar även med kompetens i andra frågor, främst vid utredningar och remisser. Vi utökar nu avdelningen med en ny funktion som handläggare med inriktning inköp, upphandling och avtal. Vi söker dig som vill bidra med dina kunskaper och erfarenheter i formandet av denna nya roll. Vi erbjuder Ett viktigt arbete med kompetenta och engagerade kollegor som har barnens rättigheter i fokus Möjlighet att arbeta tvärprofessionellt vilket innebär att medarbetare med olika kompetenser och funktioner arbetar tillsammans Goda kompetensutvecklingsmöjligheter Stort nätverk inom Stockholms stad Flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling Din roll Som handläggare med inriktning inköp, upphandling och avtal är du förvaltningens expert avseende inköp- och upphandlingsprocesser. Du kommer samordna och driva förvaltningens arbete inom området. Du kommer att arbeta och ge stöd i förvaltningens digitala upphandlingssystem, Kommers, vilket även omfattar förvaltningens avtalsdatabas, där du sköter avtalsadministrationen av förvaltningens avtal. I ditt uppdrag ingår även att stödja, vägleda och sprida kunskap om upphandling och avtalsförvaltning i organisationen och du kommer ingå i olika projekt- och arbetsgrupper. Rollen innebär operativt arbete där du kommer genomföra vissa upphandlingar och avrop av varor och tjänster (främst större direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar). Du kommer ha ett nära samarbete med Serviceförvaltningen som i huvudsak genomför de centrala stadsövergripande upphandlingarna samt agera representant, referensgruppsdeltagare och kontaktperson de gångerna vi använder oss av externa upphandlare vid upphandlingar. I tjänsten ingår även att ha en god översyn av förvaltningens upphandlingar och avtal. Det innebär att löpande analysera och identifiera förvaltningens behov av varor och tjänster samt ge förslag om vidareutveckling av upphandlingsarbetet. Du är också ansvarig för att upphandlingsprocessen och uppförande av avtal sker i enlighet med gällande lagstiftning.  Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: relevant eftergymnasial examen inom inköp eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, flerårig och aktuell erfarenhet av upphandlingsarbete inom offentlig verksamhet, goda kunskaper inom LOU, aktuell erfarenhet av och goda kunskaper i upphandlingssystemet Kommers, hög kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift. Vi ser det som meriterande om du har:  erfarenhet av inköps- och/eller upphandlingsprojekt erfarenhet av Agresso (ekonomisystem), eDok (systemstöd för ärende- och dokumenthantering) eller motsvarande verksamhetssystem, erfarenhet av att skriva tjänsteutlåtande inom ramen för aktuellt område. Som person ser vi att du är serviceinriktad, kommunikativ och har lätt för att samarbeta med andra. Det är viktigt då tjänsten innebär många interna och externa kontakter. Du har ett professionellt förhållningssätt och är trygg och stabil i din yrkesroll. Du är van att självständigt driva ditt arbete framåt och vet hur du ska prioritera och organisera för att hålla uppsatta tidsramar. Då du kommer till en relativt nybildad förvaltning är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och ser möjligheter och lösningar istället för hinder. För att lyckas i rollen är det även viktigt att vara analytisk och kunna hantera komplexa problem och information. Vid intervjun kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. Låter detta som en utmaning för dig? Skicka in ansökan senast den 3/11! Övrigt Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Ansökan ska vara på svenska. Rekryteringsprocessen kommer bestå av två intervjuer, en digital och en fysisk, samt referenstagning. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk