Materialavropare med fokus på logistik och materialflöde - livsmedelsbra...
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Inköpare
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Materialavropare till vår kundi Helsingborg. Har du erfarenhet av materialavrop och logistik? Vill du vara en viktig del av vår kundsproduktionskedjadär du ansvarar för att säkerställa att rätt material finns tillgängligt i rätt tid?

Om vår kund: Salico AB är en del av GreenFood-koncernen och är specialiserade på att processa färska grönsaker, frukt och färdiga måltidslösningar för den nordiska detaljhandeln och storhushåll. Produktion bedrivs i Helsingborg, där man arbetar i en snabb och dynamisk miljö. Hos oss finns goda möjligheter till utveckling och du blir en del av ett team där kvalitet och samarbete står i fokus.

Som Materialavropare på Salico kommer du ha en viktig funktion i att säkerställa att produktionen har tillgång till nödvändiga material. Du arbetar nära både inköpare och produktionsavdelning för att optimera materialflöden och hålla nere lagerhållningskostnader.

I rollen som Materialavropare kommer du att ansvara för:

  • Planera och genomföra avrop av material såsom filmer, kartonger, tråg, etiketter, backar och pallar utifrån produktionsplan och lagerstatus.
  • Säkerställa att avropade material levereras i rätt tid ochmängd.
  • Upprätthålla goda relationer med leverantörer och följa upp leveranser.
  • Samarbeta med produktions- och lagerpersonal för att optimera materialflöden och minska lagerkostnader.
  • Hantera avvikelser och reklamationer i samband med leveranser.
  • Arbeta med ständiga förbättringar för att effektivisera materialhanteringen.

Detta är en heltidstjänst, främst förlagd till dagtid måndag–fredag, men arbete kan förekomma på helger, exempelvis vid inventeringar. Lön enligt kollektivavtal. Anställningen inleds som ett uthyrningsuppdrag, med möjlighet till övertag av Salico vid senare tidpunkt.

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet av inköp/materialavrop, gärna från livsmedelsindustrin.
  • Kunskap inom logistik och lagerhantering.
  • God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
  • Stark kommunikations- och samarbetsförmåga.
  • Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att ta egna initiativ.

Vi letar efter en person med god planeringsförmåga, ett öga för detaljer och som trivs med att arbeta i en produktionsmiljö.

Om denna tjänst låter intressant för dig, tveka inte att skicka in din ansökan! För frågor om tjänsten, kontakta [email protected]. Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Today Consulting är ett bemannings- och rekryteringsföretag som arbetar nära våra kunder för att hitta rätt lösningar. Vi erbjuder bemanning och rekrytering inom flera branscher och ser till att matcha rätt kandidater med rätt företag.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb