Redovisningskonsult till Dahlberg & Partner AB
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Redovisningskonsult
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget Dahlberg & Partner AB är en auktoriserad redovisningsbyrå via Srf konsulterna och arbetar enligt Svensk Standard för Redovisningstjänster, REX – ett ramverk för kvalitetssäkrad redovisning. Vi är idag 18 medarbetare, där fem är auktoriserade redovisningskonsulter och två auktoriserade lönekonsulter. Vårt mål är att, genom digitalisering och automatisering, skapa ett effektivt och kvalitetssäkert arbetssätt som frigör tid för att fokusera på det som är viktigast för våra kunder – rådgivande redovisning och stöd i deras verksamhetsutveckling. Vi på Dahlberg & Partner arbetar nära våra kunder, som spänner över olika branscher och företagsstorlekar. Med vår kompetens och erfarenhet strävar vi efter att erbjuda rådgivning och tjänster som ger kunderna bästa möjliga förutsättningar att utveckla sina företag. Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en redovisningskonsult för att förstärka vårt team. I denna roll kommer du att arbeta med en varierad kundportfölj där dina arbetsuppgifter innefattar: • Löpande redovisning, månadsbokslut och årsbokslut • Upprättande av deklarationer för både företag och privatpersoner • Budgetering, rapportering och uppföljning • Rådgivning till kunder kring ekonomiska frågor och verksamhetsutveckling • Konsultation i skattefrågor och andra finansiella strategier Du kommer att ha ett självständigt ansvar för dina kunder och arbeta nära dem för att säkerställa att deras behov tillgodoses på bästa sätt. Vårt erbjudande: Som redovisningskonsult hos oss får du en viktig roll i ett dynamiskt och engagerat team. Vi erbjuder: • En modern arbetsmiljö i nyrenoverade lokaler, centralt belägna i Skellefteå • En roll med stor variation och ansvar där du får möjlighet att utvecklas i din profession • Personliga utbildningsprogram med möjlighet att sikta på auktorisation inom redovisning eller lön • Generösa förmåner och en stark gemenskap med duktiga och engagerade kollegor • Ett företag som värdesätter en flexibel arbetsmiljö där trivsel och arbetsglädje står i fokus Hos oss blir du en viktig kugge i att skapa mervärde för våra kunder och vi strävar efter att du ska känna dig både uppskattad och delaktig i vår fortsatta tillväxtresa. Din bakgrund/Dina egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Några års erfarenhet som redovisningskonsult, gärna från en liknande byråmiljö • God förståelse för redovisning och skatteregler • Erfarenhet av att hantera hela bokslutsprocessen samt deklarationer för både företag och privatpersoner • Ett strukturerat arbetssätt och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt • God kommunikationsförmåga och en naturlig fallenhet för att bygga starka kundrelationer • Viljan att utvecklas och bidra till vårt gemensamma mål att skapa värde för våra kunder Information och kontakt Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan snarast. Sista ansökningsdag är 2024-11-05. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Kenneth Vidmark på 0910-770981 eller via e-post: [email protected], alternativt Maria Lundberg på Dahlberg & Partner via [email protected]. Vi ser fram emot att höra från dig! Om Wikan Personal Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk