Arbetsbeskrivning
Är du tekniskt kunnig, serviceinriktad och har en passion för att skapa starka och långvariga affärsrelationer? Vill du vara en nyckelspelare i en snabbväxande mediekoncern med målet att bli störst i Norden inom digital out of home (DOOH) för nischade målgrupper? Då kan du vara vår nästa Customer Success Manager!
Om oss: Lifestyle Mediapartner är en nordisk specialiserad mediekoncern som når unika målgrupper genom exklusiva digitala skärmnätverk via våra dotterbolag. Tillsammans skapar vi värde för företag genom att erbjuda digital marknadsföring genom vårt nätverk av 754 skärmar på 281 platser. Exempelvis ICA-butiker, gym, golfbanor och universitet, där vi når 18,4 miljoner människor varje månad.
Om rollen: Som Customer Success Manager är du en central spelare i vårt team. Du har huvudansvaret för att säkerställa att våra skärmpartners använder våra tjänster optimalt och får ut maximalt värde. Du blir deras primära kontaktperson och fungerar som den viktiga länken mellan våra skärmpartners, tekniker och vårt inhouse mediebyråteam. Ditt uppdrag är att leverera en förstklassig kundupplevelse från start till slut – oavsett om det handlar om onboarding, löpande support, driftövervakning, eller vid avtalsförnyelser och avslut.
Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
- Primär kontaktpunkt: Vara den främsta kontakten för våra skärmpartners, från onboarding till kontinuerlig support.
- Onboarding och utbildning: Säkerställa att nya skärmpartners får en smidig start genom grundlig onboarding och utbildning.
- Driftövervakning: Ansvara över att övervaka att skärmarna fungerar och säkerställa löpande drift.
- Support: Hantera felanmälningar snabbt och effektivt i samarbete med våra tekniker och leverantörer.
- Dokumentation: Noggrant dokumentera all kontakt med skärmpartner, och skärmnätverkets fysiska platser.
- Uppföljning och kvalitetssäkring: Genomföra regelbundna samtal med skärmpartner för att garantera nöjdhet och kvalitetssäkra deras innehåll.
- Tvärfunktionellt samarbete: Samarbeta med interna team för att säkerställa korrekt produktion av annonsmaterial och att skärmpartnerns behov blir mötta.
- Avtalsförnyelse och avslut: Hantera förnyelser och avslut professionellt, inklusive planering av eventuell demontering och flytt av utrustning.
- Utveckling och digitalisering: Komma med förslag på digitalisering och automatisering av processer för utveckling av rollen och verksamheten.
Vi söker dig som:
- Har minst 2-3 års erfarenhet inom kundservice eller customer success, gärna från tekniskt orienterade roller.
- Har dokumenterad erfarenhet av att nå och överträffa mål inom kundnöjdhet och andra KPIer.
- Har erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt med försäljning, produkt- och supportteam.
- Är flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen ser vi att du:
- Är kundorienterad och har en stark affärsmässig förståelse, med förmåga att identifiera tillväxtmöjligheter.
- Har utmärkta organisatoriska färdigheter och förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter effektivt.
- Är lösningsorienterad och självgående, med stark initiativförmåga.
- Har en stark kommunikativ förmåga och trivs med att samarbeta med olika team och intressenter.
Meriterande:
- Erfarenhet av att ha utvärderat och implementerat CRM-system.
- Kunskaper i det finska språket.
Övrig information
Vi är flerårigt certifierade av Great Place To Work, som årligen utser Sveriges bästa arbetsplatser, där ett gott ledarskap och en stark sammanhållning är två av våra mest utmärkande egenskaper!
Arbetstider: Måndag–torsdag kl. 8:00-17:00 samt fredagar kl. 07:30-16:30 (heltid)
Arbetsplats: Huvudkontoret ligger i Eskilstuna. Vi har även kontor i Norrköping och Västerås och viss hybrid-lösning är möjlig för rätt kandidat.
Tjänsten ska tillsättas snarast så skicka in din ansökan redan idag!