Områdeschef funktionshinderomsorg
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Områdeschef
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum. Under 2025 kommer funktionshinderomsorgen att genomgå en spännande omorganisation som introducerar ett nytt chefsled. Funktionshinderomsorgen leds av en avdelningschef. Det nya chefsledet består av två områdeschefer. En ansvarar för enhetschefer inom grupp- och servicebostäder, medan enhetschefer inom ordinärt boende, personlig assistans och daglig verksamhet leds av en annan områdeschef. Denna förändring ger förutsättningar för en stärkt arbetsmiljö, förbättrade förutsättningar för att driva och leda förbättringsarbete samt möjlighet till en effektivare ansvarsfördelning. Den nya organisationen ger mer kraft och fokus för att skapa en ännu bättre och mer hållbar funktionshinderomsorg! ARBETSUPPGIFTER Funktionshinderomsorgen söker två områdeschefer till funktionshinderomsorgen. Områdeschef ingår i funktionshinderomsorgens ledningsgrupp. Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Ditt ansvarsområde blir att, med den funktionshindrades fokus, framgångsrikt leda, organisera och utveckla arbetet inom ditt område. Till din hjälp finns ett team av kompetenta kollegor och medarbetare som har stor erfarenhet av att verkställa insatsen. Du har ekonomi-, personal- och verksamhetsansvar inom ditt chefsområde och du kommer att leda mål- och uppföljningsarbete enligt gällande styrdokument och fastställda beslut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning, gärna socionomprogrammet eller annat likvärdigt högskoleprogram. Dina personliga kompetenser är förmåga till ledarskap, initiativtagande, att vara strukturerad samt ha samarbetsförmåga. Andra viktiga egenskaper är tydlighet, lojalitet, kvalitetsmedvetenhet och personlig mognad. Du ska ha god kännedom om gällande lagstiftning och ha erfarenhet av och kunskap om personer med funktionsnedsättningar. Du ska ha erfarenhet från ledande befattning inom vård och omsorg. Körkort erfordras. ÖVRIGT Läs gärna mer om hur det är att arbeta i Nässjö kommun via länken: https://nassjo.se/jobba-har/mot-vara-medarbetare.html För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg. Ansök direkt via länken i annonsen. Om du har skyddad identitet och vill söka den annonserade tjänsten kan du kontakta ansvarig person för rekryteringen. Kontaktuppgifter framgår i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk